Από τον Άννα στον Καϊάφα μεταφέρει η Εκκλησία της Ελλάδος το φλέγον ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών!
Μετά την προ τριών μηνών έκθεση ιδεών με την οποία απήντησε στις επαναλαμβανόμενες προκλήσεις για το μάθημα των Θρησκευτικών η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος και την ανούσια ψηφοφορία τώρα η ΔΙΣ επανέρχεται με νέα έκτακτη σύγκλιση της Ιεραρχίας!
Οι θρησκευτικοί μας ταγοί ψήφισαν πριν από τρεις μήνες να συνεχιστεί ο διάλογος για τα Θρησκευτικά χωρίς δικλείδες ασφαλείας, χωρίς προαπαιτούμενα, χωρίς τελικά πυξίδα…
Και πλέον συνειδητοποίησαν(;) το σφάλμα τους.
Γιατί δεν μπορεί ένας διάλογος να έχει κατεύθυνση όταν από τη μια τίθενται επί τάπητος στις συνεδριάσεις των Επιτροπών μια σειρά από θέματα και την ίδια στιγμή το υπουργείο προωθεί απρόσκοπτα την δική του ατζέντα εξαφανίζοντας σιγά σιγά το μάθημα από τα σχολεία, με φυλλάδια αντί για βιβλία.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για την Εκκλησία ήταν τα νέα ΦΕΚ με τα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά. Συγκεκριμένα χθες δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ νέες Υ.Α. με τα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Με τις αποφάσεις αυτές καταργείται η ισχύς των προηγουμένων που δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ τον Σεπτέμβριο του 2016!
Το θέμα είναι αν η Ιεραρχία θα δώσει πειστικές απαντήσεις και θα λάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες οι οποίες ενδεχομένως να την φέρουν και σε συγκρουσιακή οδό με την κυβέρνηση ή θα επιλέξει πάλι την στάστη του Ποντίου Πιλάτου και θα αφήσει τον κάθε Φίλη να πανηγυρίζει πως δήθεν δικαιώθηκε στην κόντρα του με την Εκκλησία για τα Θρησκευτικά.
Υπενθυμίζεται πως στην τελευταία Ιεραρχία η Εκκλησία είχε θέσει τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Η Εκκλησία δέον να αποφύγει οποιαδήποτε εμπλοκή σε ιδελογικές έριδες είτε μεταξύ θεολόγων είτε μεταξύ πολιτικών ομάδων είτε μεταξύ ομάδων πολιτών.
β) Είναι αναγκαίο να επιμείνουμε στην διατήρηση του υφισταμένου νομικού και θεσμικού πλαισίου του Μαθήματος των Θρησκευτικών.
γ) Για την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος το Μάθημα δεν νοείται παρά μόνον ως κατέχον την πρώτη θέση στην Παιδεία των παιδιών μας.
δ) Αναγνωρίζουμε ότι η αλλαγή του μαθήματος είναι απαραίτητη, χωρίς αυτό να σημαίνει υποτίμηση της αξίας του, αποδόμηση της πίστης, πρόκληση σύγχυσης και την ταύτισή του με κύρια χαρακτηριστικά φανατισμό, εμπάθεια, συντηρητισμό, σκοταδισμό ή ανόητο και μειονεκτικό φιλελευθερισμό.
ε) Αναγνωρίζουμε ότι η εποχή των αμιγώς θρησκευτικών κοινωνιών και εθνών ήδη παρέρχεται.
στ) Το Μάθημα των Θρησκευτικών να φανερώνει ξεκάθαρα την αξία και την επικαιρότητά του, να εκφράζει πειστικά την αλήθεια με τόλμη, ελευθερία και ομορφιά, να μην κουράζει ούτε να είναι ανιαρό, αλλά να είναι αξιόπιστο και ενδιαφέρον, να καταδεικνύει την τεράστια συμβολή της ορθόδοξης πίστης στο Πνεύμα, στην Τέχνη, στον Πολιτισμό.
ζ) Η Ιεραρχία διαλέγεται, διότι συναποφασίζει με την Πολιτεία για θέματα που αφορούν σ’ αυτήν, ως τούτο απορρέει από το Σύνταγμα, τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος και τους Νόμους του Κράτους.
η) Η παρουσίαση από το μάθημα μιας ορθόδοξης κοσμολογίας και ανθρωπολογίας.
Αλλά φευ….
Ακολουθεί η ανακοίνωση για την σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου:
Συνήλθε σήμερα, Τρίτη 20 Ιουνίου 2017, η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, προκειμένου να ενημερωθεί περί των Προγραμμάτων του μαθήματος των Θρησκευτικών, μετά την έκδοσιν των νέων Φ.Ε.Κ.
Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος ανέφερε ότι η εργασία της Τριμελούς εξ Αρχιερέων Επιτροπής της Εκκλησίας και η συνεργασία Της με τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είχαν ως αποτέλεσμα την κατάργηση των παλαιών Φ.Ε.Κ. και την δημοσίευση νέων για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Κατόπιν τούτου η Δ.Ι.Σ. αποφάσισε ομοφώνως την έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος την ερχόμενη Τρίτη 27 Ιουνίου προς ενημέρωση του Σώματος σχετικώς.