Το αποκλειστικό δικαίωμα στη δημιουργία ζωής από τα Θεία, επιθυμούν να υπεξαιρέσουν επιστήμονες μιας αμερικανικής εταιρίας βιοτεχνολογίας, που σκοπεύουν μέσα στο 2017 να χαρίσουν ζωή σε νεκρούς!
Το φιλόδοξο project, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς ούτε οι εμπνευστές του γνωρίζουν αν αυτοί που θα επαναφέρουν από το υπερπέραν θα είναι όπως ήταν πριν πεθάνουν ή άψυχα «ζόμπι» χωρίς συναισθήματα και λογική και -ενδεχομένως- επικίνδυνα!
Η αμφιλεγόμενη μέθοδος της εφαρμογής βλαστοκυττάρων απευθείας σε εγκεφαλικά νεκρούς ασθενείς δεν έχει δοκιμαστεί σε πειραματόζωα, ώστε να διαπιστωθεί αν αυτό που θα προκύψει είναι ο ίδιος άνθρωπος με πλήρεις οργανικές λειτουργίες ή ένας προβληματικός οργανισμός. Κι αυτό, εκτός από τις επιστημονικές ενστάσεις, εγείρει και ηθικό πρόβλημα.
Το σχέδιο θυμίζει έντονα την ταινία «Flatliners» του 1990 με τους Κίφερ Σάδερλαντ, Τζούλια Ρόμπερτς και Κέβιν Μπέικον που, ως φοιτητές Ιατρικής, γίνονται οικειοθελώς πειραματόζωα επιδιώκοντας ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής στον άλλο κόσμο, με οδυνηρά αποτελέσματα!
Οι αποκαλύψεις
Η εταιρία Bioquark, που εδρεύει στη Φιλαδέλφεια, δηλώνει σίγουρη ότι με την πρωτοποριακή μέθοδό της θα κάνει πράξη το μότο της «ο θάνατος είναι αναστρέψιμος».
Οπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλός της Ιρα Πάστορ, είναι έτοιμη να προχωρήσει εντός του έτους στις πρώτες απόπειρες «νεκρανάστασης».
Ωστόσο, δεν έχει λάβει έγκριση από κάποιο αρμόδιο φορέα υγείας!
Στις περισσότερες χώρες, για να κηρυχθεί κάποιος επίσημα νεκρός πρέπει να διαπιστωθεί πλήρης και μη αναστρέψιμη απώλεια εγκεφαλικής λειτουργίας ή αλλιώς «εγκεφαλικός θάνατος».
Σύμφωνα με τον Πάστορ, η Bioquark έχει αναπτύξει μια θεραπεία επανεκκίνησης του εγκεφάλου σε τρία στάδια.
Στο πρώτο στάδιο ο ίδιος και ο συνεργάτης του, ορθοπεδικός χειρουργός Χιμανσού Μπανσάλ, θα εξετάσουν εγκεφαλικά νεκρούς ασθενείς ηλικίας 15-65 ετών με τη χρήση μαγνητικού τομογράφου, αναζητώντας πιθανά σημάδια αντιστροφής του εγκεφαλικού θανάτου τους.
Στο δεύτερο στάδιο θα αντλήσουν βλαστοκύτταρα από το αίμα τους και θα τα χορηγήσουν εκ νέου στον οργανισμό τους, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιήσουν έγχυση πεπτιδίων στην σπονδυλική στήλη τους.
Το τρίτο και τελευταίο στάδιο περιλαμβάνει θεραπεία διέγερσης του νευρικού συστήματος και του μέσου νεύρου των ασθενών με τη βοήθεια λέιζερ, διάρκειας 15 ημερών, προκειμένου να επιτευχθεί αντιστροφή του εγκεφαλικού θανάτου.
Το πείραμα θα γίνει σε αδιευκρίνιστη χώρα της Λατινικής Αμερικής, ωστόσο λεπτομέρειες αναφορικά με τον ακριβή τόπο και χρόνο θα ανακοινωθούν τους προσεχείς μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το επιστημονικό δίδυμο σχεδίαζε να κάνει τις πρώτες δοκιμές της μεθόδου στην Ινδία.
Όμως το Συμβούλιο Ιατρικών Ερευνών της χώρας μπλόκαρε το πλάνο τους λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωσή του, παρακινώντας τους να κάνουν κάπου αλλού τα πειράματά τους.
Το φιλόδοξο ιατρικό εγχείρημα της Bioquark αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου project που ονομάζεται ReAnima και (σύμφωνα με το site της εταιρίας) «διερευνά τη δυναμική της βιοϊατρικής τεχνολογίας στην ανθρώπινη νευροανάπλαση και νευροαναγέννηση».
Ως ένα κακόγουστο αστείο αντιμετωπίζουν μητροπολίτες και ιερείς τη… μέθοδο των Αμερικανών για την ανάσταση νεκρών.
Ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης Παύλος, σχολίασε επικριτικά το επικείμενο τόλμημα.
«Ας προσπαθήσουν να κάνουν ανάσταση, να δούμε τι θα κάνουν. Μου φαίνεται αστείο! Είναι τελείως χαζό να προσπαθήσουν να κάνουν κάτι τέτοιο. Μόνο ο Θεός μπορεί να αναστήσει κάποιον. Τον θάνατο τον νίκησε ο Χριστός. Είναι ένα σχέδιο εναντίον του χριστιανισμού» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Αν μπορούν να το κάνουν, ας το κάνουν. Η Εκκλησία λέει ότι η ανάσταση γίνεται μόνο από τον Θεό. Για να γίνει ανάσταση, βέβαια, πρέπει να έχουμε νεκρό για ένα χρονικό διάστημα. Αν πιστεύουν ότι οι δυνατότητες της Ιατρικής φτάνουν ως εκεί, ας το κάνουν» δήλωσε και ο μητροπολίτης Κορίνθου Διονύσιος.
Ο πατέρας Ιωάννης, εφημέριος του Ιερού Ναού του Αγίου Γεωργίου Κουτσού στην Ξάνθη, τόνισε πως μόνο ο Θεός μπορεί να αναστήσει.
«Κανείς άλλος δεν μπορεί να το κάνει. Ανάσταση δεν μπορεί να γίνει, παρά μόνο μέσω Εκκλησίας. Μπορεί να γίνει νεκρανάσταση μόνο αν θελήσει ο Θεός. Ο βιολογικός θάνατος υπάρχει. Ο Κύριος αναστήθηκε για την ψυχή μας. Από την ημέρα που αναστήθηκε, έβγαλε όλες τις ψυχές από τον Αδη και τις έβαλε στις πύλες του Παραδείσου. Ο Παράδεισος που δημιούργησε ο Θεός είναι κάτω, στη Γη. Από εδώ και πέρα, οι ψυχές πηγαίνουν στον Θεό, γιατί ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο» είπε χαρακτηριστικά.
Συναισθήματα ασθενών στο κατώφλι του θανάτου
Την αντίληψη ότι, όταν κάποιος βρίσκεται ένα βήμα πριν από τον θάνατο, κατακλύζεται από φόβο και άλλα αρνητικά συναισθήματα ανατρέπουν δύο αμερικανικές έρευνες, οι οποίες έδειξαν ότι εκείνη τη στιγμή πολλοί άνθρωποι εκδηλώνουν αναπάντεχα θετικά συναισθήματα.
Ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας με επικεφαλής τον Κουρτ Γκρέι πραγματοποίησε δύο μελέτες καταλήγοντας στο ίδιο συμπέρασμα.
«Οταν φανταζόμαστε τα συναισθήματά μας, καθώς πλησιάζουμε στον θάνατο, συνήθως κυριαρχούν η λύπη και ο τρόμος. Όμως, όπως φαίνεται, το να πεθαίνει κανείς είναι λιγότερο λυπηρό και τρομακτικό, ακόμη και πιο χαρούμενο από ό,τι νομίζουμε» εξήγησε ο Γκρέι.
Στην πρώτη έρευνα οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές για να αναλύσουν το συναισθηματικό περιεχόμενο των blogs ασθενών με ανίατες παθήσεις, οι οποίοι βρίσκονταν στο τελικό στάδιο. Παρατήρησαν ότι όσο πλησίαζε ο θάνατος αυξανόταν η συχνότητα της χρήσης των λέξεων «αγάπη» και «ευτυχία», ενώ μειωνόταν η χρήση των λέξεων «φόβος» και «άγχος», και οι αναρτήσεις γίνονταν όλο και πιο θετικές. Τα κείμενά τους, μάλιστα, ήταν πιο θετικά από κείμενα υγιών ανθρώπων που περιέγραφαν πώς φαντάζονταν ότι θα νιώσουν λίγο πριν πεθάνουν.
Η δεύτερη έρευνα επικεντρώθηκε στην ανάλυση των τελευταίων ποιημάτων μελλοθανάτων σε αμερικανικές φυλακές. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυξανόταν η χρήση εννοιών όπως η οικογένεια και η θρησκεία, ενώ το περιεχόμενο γινόταν απρόσμενα θετικό και λιγότερο αρνητικό σε σχέση με τα ποιήματα φυλακισμένων που δεν είχαν καταδικαστεί σε θάνατο.
Ο Δίας τιμώρησε τον Ασκληπιό επειδή ανάστησε νεκρούς: Διατάραξε την τάξη του Σύμπαντος
Στην ελληνική εθνική παράδοση η ανάσταση νεκρών είναι ύβρις που παραβιάζει τους νόμους της Φύσεως. Ακόμα κι εάν εκείνος που τους ανασταίνει είναι Υιός Θεού, όπως ο Ασκληπιός που ήταν γιος του Απόλλωνα, η τιμωρία του είναι αναπόφευκτη. Πρόκειται φυσικά για μια εντελώς διαφορετική κοσμοθέαση από εκείνη του χριστιανισμού.
Για την ανάσταση των νεκρών, στην οποία επιδιδόταν ο Ασκληπιός, αλλά και για την οποία υπήρξε η αφορμή της κεραυνοβόλησης του από τον Δία διαβάζουμε από το Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό του «Ηλίου», του Ιωαν. Δ. Πασσά:
«Αλλά ως ιατρός δεν περιορίζεται να θεραπεύει τους ασθενείς. Επαναδίδει συχνά την ζωήν εις αποθανόντας, πολλών δε τα ονόματα διέσωσεν η λαϊκή παράδοσις. Με την επέμβασιν του αυτήν δυσαρεστεί τον Πλούτωνα. Και ο Ζεύς όμως δεν δέχεται την διατάραξιν της τάξεως του Σύμπαντος (Αισχύλου, «Αγαμέμνων»,1022). Κατά τον Πίνδαρο μάλιστα εξανίσταται, διότι ο Ασκληπιός ανέστησε πλούσιον νεκρόν, από την υπερβολικήν του αγάπη προς τον χρυσό- και αγανακτησμένος τον κεραυνοβολεί. Εις εκδίκησιν τότε τοξεύει και θανατώνει ο Απόλλων τους Κύκλωπες, και εγκαταλείπει επί μακρόν τον Όλυμπον.
Αυτήν την περί Ασκληπιού παράδοσιν υιοθετεί και ο Παυσανίας, κατ’ άλλην όμως παράδοσιν διδάσκαλός του εις την ιατρικήν υπήρξεν ο ίδιος ο Απόλλων: « Και πολλά παρά του πατρός των εις ιατρικήν μαθόντα, προσευρείν την τε χειρουργίαν και των φαρμάκων σκευασίας» (Διόδωρος Σικελιώτης,V, 74), (Και αφού έμαθε πολλά από τα πράγματα της ιατρικής από τον πατέρα του, εφεύρεν εκτός αυτών την χειρουργικήν και την προετοιμασίαν των φαρμάκων). Κατά τον Απολλόδωρον δε ως ιαματικόν μετεχειρίζετο το αίμα της Γοργούς που του έδωκεν η Αθηνά. Η Αθηνά έδωσεν εις τον Ασκληπιό το αίμα της δεξιάς αρτηρίας εκράτησε δε η ίδια της αριστεράς, δια τούτο « ο μεν απ’ αυτών έσωζεν, η δε από των ιδίων λύθρων (ανθρωποκτόνος και πολεμοποιός εγίνετο».
Μία όμως άλλη άποψη περί του θανάτου του,συναντάμε στον Παλαίφατο απ’ τον οποίο πληροφορούμαστε πως ο Ασκληπιός υπέκυψε λόγω ενός ισχυρού πυρετού:
«… Ιατρικήν κινήσας και υψώσας πυρετού κόλετο…» ( Παλαίφατος, «Περί Απίστων» κεφ. XVII, Ασκληπιός)
Στον Πίνδαρο διαβάζουμε περιγραφές περί του τρόπου θεραπείας του Ασκληπιού. Περιγράφει ο μεγάλος ποιητής, πως η θεραπευτική ικανότητα του Ασκληπιού ήταν αποτελεσματική τόσο στα τραύματα όσο και τους πυρετούς και πόνους και ακόμη κάνει λόγο για χρησιμοποίηση χειρουργικών εργαλείων από την πλευρά του Ασκληπιού, αλλά και άλλα «μέσα» όπως επικλήσεις, φάρμακα, επιθέματα με βότανα κ.α. Η μέθοδος της δια της υπνώσεως θεραπείας φαίνεται να υιοθετήθηκε αργότερα και η αναφορά σ’ αυτήν γίνεται πρώτα από τον Αριστοφάνη σε δύο έργα του, στις «Σφήκες»(στιχ. 122) και τον «Πλούτο» (στιχ. 653). Με τον δια υπνώσεως τρόπο θεραπείας, ο ασθενής μάθαινε το μέσο που θα τον θεράπευε, μετά από συμβουλές του ίδιου του Ασκληπιού που εμφανιζόταν στον ύπνο του ασθενούς και τον καθοδηγούσε.
Τόση μεγάλη ήταν η πίστη στον Θεό Ασκληπιό, ώστε τον ονόμαζαν «Σωτήρα» όπως αυτός αναγραφόταν σε νομίσματα και επιγραφές, αλλά και σε διάφορες πραγματείες περί αυτού. Από τον ρήτορα Αριστείδη λεγόταν για τον Ασκληπιό:
«Ό το πάν άγων και νέμων σωτήρ των όλων και φύλαξ των αθανάτων».