Η νέα πλατφόρμα της Google έρχεται για να βελτιώσει το διαδικτυακό παιχνίδι.
H Google παρουσίασε μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα streaming βιντεοπαιχνιδιών με την ονομασία Stadia, όπου θα μπορεί κανείς να παίζει ζωντανά παιχνίδια μέσω διαδικτύου με ανάλυση καλύτερη και από τις παιχνιδοκονσόλες, στις οποίες κάποιος πρέπει να «κατεβάσει» το παιχνίδι ή να το «φορτώσει» από δίσκο.
Οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Stadia από οποιαδήποτε συσκευή, όπως επιτραπέζιο ή φορητό υπολογιστή, ταμπλέτα, τηλεόραση (με σύνδεση Chromecast) και «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο, είτε μέσω του προγράμματος διαδικτυακής πλοήγησης Chrome είτε του YouTube.
Η Google παρουσίασε μια νέα ασύρματη συσκευή χειρισμού (controller) ειδικά για τη Stadia, που διαθέτει και πλήκτρο, ώστε ο gamer να επικοινωνεί απευθείας με το YouTube. Ακόμη έγινε γνωστό ότι το βιντεοπαιχνίδι Doom Eternal της iD Software θα είναι ένα από τα πρώτα που θα είναι διαθέσιμα μέσω της Stadia.
Η νέα πλατφόρμα, που θα εκμεταλλευθεί τη δύναμη της Google στο υπολογιστικό «νέφος», καθώς και το παγκόσμιο δίκτυο των κέντρων δεδομένων της, θα ξεκινήσει να λειτουργεί μέσα στο 2019 στις ΗΠΑ, στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης και στον Καναδά, όπως έγινε γνωστό κατά την παρουσίασή της σε εκδήλωση στο Σαν Φρανσίσκο, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερς.
Έως σήμερα το streaming βιντεοπαιχνιδιών συχνά έχει υποφέρει από τη δυσκολία να παίξει κανείς ένα online παιχνίδι μέσω του διαδικτύου. Οι παίκτες παραπονιούνται ότι έρχονται αντιμέτωποι με χρονική υστέρηση ανάμεσα στην εκτέλεση μιας πράξης και στην αντίδραση του παιχνιδιού σε αυτή την κίνηση, κάτι καταστροφικό όταν οι αντιδράσεις σε κλάσματα του δευτερολέπτου κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στη νίκη και την ήττα.
Σε μια προσπάθεια να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα, η Google ανακοίνωσε ότι το χειριστήριο της Stadia θα συνδέεται απευθείας στους κεντρικούς υπολογιστές της εταιρείας, ανεξάρτητα από τα υπόλοιπο hardware του χρήστη. Η Google υποσχέθηκε ότι η νέα υπηρεσία θα προσφέρει παιχνίδια με υψηλή ανάλυση 4Κ και στο μέλλον 8Κ.
Η Google θέλει να δημιουργήσει συνέργειες ανάμεσα στη Stadia και στο θυγατρικό της YouTube, όπου κάθε μέρα εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν βιντεοπαιχνίδια. Έτσι, κάποιος που βλέπει το βίντεο ενός παιχνιδιού στο YouTube, θα μπορεί να πατά το ειδικό πλήκτρο στο χειριστήριο της Stadia και να αρχίσει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να παίζει αυτό το παιχνίδι.
Προς το παρόν, η Google δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για την τιμολογιακή πολιτική της (και κατά πόσο θα υπάρχει συνδρομή) ή για το «μενού» των διαθέσιμων παιχνιδιών, το οποίο πάντως θα είναι ένα μείγμα από υπάρχοντα και από νέα παιγνίδια.
Η κοινότητα των βιντεοπαιχνιδιών χαιρέτισε την ανακοίνωση της Google, αλλά μερικοί εξέφρασαν επιφυλακτικότητα, μέχρι η εταιρεία να κάνει γνωστό πόσο θα κοστίζει η Stadia και το χειριστήριο της, ποια ακριβώς παιχνίδια θα μπορεί κανείς να παίξει, πόσο εύκολη και δαπανηρή θα είναι η ανάπτυξη νέων παιχνιδιών για τη Stadia κ.ά.
Αναλυτές εκτίμησαν πάντως ότι αν το gaming στο «νέφος» κερδίσει έδαφος χάρη στη νέα πρωτοβουλία της Google, οι παραδοσιακές παιχνιδοκονσόλες, όπως αυτές της Microsoft, της Sony και της Nintendo, θα απειληθούν από τον ανταγωνισμό.
Τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν την κατηγορία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Google που διαθέτει εφαρμογές για συσκευές Android. Το 2018 έγιναν πωλήσεις παιχνιδιών αξίας περίπου 21,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Sensor Tower, έναντι παιχνιδιών αξίας περίπου 33 δισεκατομμυρίων δολαρίων που πουλήθηκαν μέσω του αντίστοιχου ηλεκτρονικού καταστήματος της Apple.
Παράλληλα, το gaming είναι στην πρώτη τριάδα δημοφιλίας στο YouTube, το οποίο όμως συναγωνίζεται σκληρά με το Twitch της Amazon για το ποιο είναι το πιο δημοφιλές μέσο για streaming βιντεοπαιχνιδιών.