Δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων γίνεται όλο και πιο εξαρτημένος από τα τηλέφωνά τους, ενώ ο μέσος ενήλικας ελέγχει το κινητό του 150 φορές την ημέρα...
Το πρόβλημα βέβαια είναι ο εθισμός. Τα likes και τα shares λέγεται ότι διεγείρουν ντοπαμίνη στους εγκεφάλους μας με τον ίδιο τρόπο όπως το σεξ ή ο τζόγος και γι 'αυτό συνεχίζουμε αυτή τη συνήθεια.
Στην πραγματικότητα, πάνω από το 1/5 των χρηστών χρησιμοποιούν τακτικά το τηλέφωνό τους, ενώ σχεδόν το 20% παραδέχεται ότι το χρησιμοποιούν για να επικοινωνούν με φίλους.
Εάν το τηλέφωνό σας είναι το πρώτο πράγμα που ελέγχετε όταν ξυπνάτε το πρωί ή χάνετε τη ψυχραιμία σας όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή, τότε μάλλον είστε εθισμένοι!
Και ενώ ακόμα δεν αναγνωρίζεται ως επίσημη διάγνωση, ο Δρ Ντέιβιντ Γκρίνφιλντ, ιδρυτής του Κέντρου Διαδικτυακής και Τεχνολογικής Τοξικομανίας, λέει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων είτε δείχνουν συμπτώματα καταναγκαστικής συμπεριφοράς είτε κάνουν υπερβολική χρήση των κινητών τους.
"Όταν η συμπεριφορά αυτή παρεμβαίνει σε μια από τις κύριες πτυχές της ζωής σας, τότε αποτελεί πρόβλημα", ανέφερε ο Γκρίνφιλντ στο Men's Health.
"Αυτή η ευκολία πρόσβασης προσφέρει άμεση ικανοποίηση. Και η συνήθεια δεν πρόκειται να φύγει από μόνη της", συνεχίζει ο ίδιος.
Αυτό που αρχικά μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε τον εθισμό σας, είναι να δημιουργήσετε ορισμένους κανόνες γύρω από τη συσκευή και να τους ακολουθήσετε πιστά, λέει ο Γκρίνφιλντ.
Πιο συγκεκριμένα, προτείνει να ορίσετε κανόνες για το πότε μπορείτε και δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το τηλέφωνό σας, όπως το να απαγορεύσετε στον εαυτό σας να το χρησιμοποιήσει ενώ θα είστε σε ένα εστιατόριο ή να κάνετε ένα διάλειμμα από αυτό για μερικές ώρες κάθε μέρα.
Ομοίως, ο Γκρίνφιλντ λέει ότι είναι σημαντικό να σημειώνετε πότε και γιατί ελέγχετε το τηλέφωνό σας. Αυτό, όπως ισχυρίζεται, θα σας κάνει πιο ευαισθητοποιημένους για το χρόνο που χάνετε χωρίς νόημα, όπως για παράδειγμα στα κοινωνικά μέσα.
Τέλος, ο ειδικός εθισμού λέει ότι η απενεργοποίηση ειδοποιήσεων για οτιδήποτε δεν είναι απαραίτητο, είναι μείζονος σημασίας.