Στο news-on.net παρεχουμε Ειδήσεις και σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Ο Μέγας και ο Μικρός Αγιασμός των Θεοφανείων

Οι δύο ίδιοι αγιασμοί που τελούνται παραμονή και ανήμερα των Θεοφανείων


Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ μεγάλου λεγομένου Ἁγιασμοῦ τῶν Θεοφανείων τελεῖται τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς καί τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων μετά τό τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας. Καί στίς δύο περιπτώσεις τελεῖται ἡ ἴδια Ἀκολουθία. Μία μόνο διαφορά ὑπάρχει ὅτι ὁ <<Πρόλογος>> τῆς μεγάλης καθαγιαστικῆς εὐχῆς, ποίημα τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων Σωφρονίου (6ος αι.), δηλ. ἀπο τό <<Τριάς ὑπερούσιε…>> μέχρι τό <<συνεχόμενος φόβῳ ἐν κατανύξει βοῶ σοι>>, ἀναγιγνώσκεται μόνον κατά τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων, ἐνῶ κατά τήν παραμονή ἡ εὐχή ἀρχίζει ἀπό τό <<Μέγας εἶ, Κύριε…>>.

Ὁ Ἁγιασμός καί τῆς παραμονῆς καί τῆς ἑορτῆς εἶναι ἀκριβῶς ὁ ἴδιος Ἁγιασμός. Δέν υπαρχει διάκριση οὔτε ὡς πρός τήν ἀξία, οὔτε τήν δύναμη, οὔτε τήν χρήση του. Ἔχουν τήν ἴδια ἁγιαστική χάρη. Εἴθισται νά ἀποκαλεῖται Μέγας Ἁγιασμός τῶν Θεοφανείων διότι τελεῖται μέ ἐπισημότητα καί μεγαλοπρέπεια. Ὁ τῆς παραμονῆς ὀνομάζεται καί Μικρός διότι τελεῖται ταπεινότερα. Καί οἱ δύο εἶναι ἴσοι μεταξύ τους.

Ὁ Ἁγιασμός εἴτε τῆς παραμονῆς εἴτε τῶν Θεοφανείων μπορεῖ νά φυλαχθεῖ στό σπίτι μέ τόν ἀνάλογο βέβαια σεβασμό καί τόν χρησιμοποιοῦμε σέ κάθε ἐπιτήδειο χρεία. Μποροῦμε νά ἁγιάσουμε τό σπίτι, τό γραφεῖο, τό κατάστημα, τό αὐτοκίνητο, τό κτῆμα, τήν θάλασσα, τά ποτάμια, τίς λῆμνες, τίς δεξαμενές, ὅλη τήν ἄλογη δημιουργία τοῦ Θεοῦ. Ἐννοτεῖται ὅτι ὁ Ἁγιασμός δέν ταυτίζεται μέ τήν Θεία Κοινωνία. Ἄλλο εἶναι ὁ Αγιασμος, ἄλλο ἡ Θεία Κοινωνία. Τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων ἡ σειρά λήψεως εἶναι ὡς ἐξῆς: Πρῶτα θά κοινωνήσουμε Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ, μετά θά φᾶμε τό ἀντίδωρο καί ακολουθως θά πιοῦμε Ἁγιασμό.

Tags
Back to top button