Η επιστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων από τα βρετανικά -κυρίως- μουσεία είναι ένα ζήτημα που εκκρεμεί εδώ και πολλές δεκαετίες και αποτελεί ανοιχτή… πληγή για όλους τους Έλληνες.
Εξαιτίας -και- της ελληνικής κωλυσιεργίας και ανοχής, οι Βρετανοί δρουν και κινούνται ελεύθερα, προβάλλοντας τις ελληνικές αρχαιότητες σε όλον τον κόσμο, προκειμένου να προσελκύσουν τουρίστες και να αποκομίσουν οικονομικά και όχι μόνο οφέλη.
Τελευταίο -προκλητικό- κρούσμα καταγράφηκε στις 9 Φεβρουαρίου. Το Βρετανικό Μουσείο ανάρτησε στο λογαριασμό του στο Twitter τη νέα του καμπάνια, διαφημίζοντας έναν ελληνικό αμφορέα ηλικίας μεγαλύτερης των 2.500 ετών. Ο αμφορέας αποτυπώνει την πάλη του ημίθεου, γιου του Δία, Ηρακλή με τον Ανταίο, υπό το βλέμμα της θεάς Αθηνάς και του αγγελιοφόρου των θεών, Ερμή.
Ο Ηρακλής, όπως αποτυπώνεται στην παράσταση πάνω στον αμφορέα, με τον μοναδικά καταπληκτικό τρόπο του καλλιτέχνη της εποχής εκείνης, προσπαθεί να ξεκολλήσει από το έδαφος τον Ανταίο, προκειμένου να τον γυρίσει ανάποδα και να κερδίσει στα σημεία την πάλη, η οποία την εποχή εκείνη, διεξαγόταν από γυμνούς αθλητές.
Ο μύθος της πάλης του Ηρακλή με τον γίγαντα Ανταίο
Η παράσταση στον αμφορέα των 2.500 χρόνων αναφέρεται σε μία... στάση του Ηρακλή, στην πορεία του για την εκπλήρωση του 11ου άθλου του. Ο γιος του Δία ταξίδεψε έως την περιοχή της σημερινής Λιβύης, προκειμένου να βρεί τον Κήπο των Εσπερίδων. Καθώς περνούσε από το σημείο που ζούσε ο γίγαντας Ανταίος, δέχθηκε την πρόκληση να παλέψει μαζί του.
Ο Ανταίος προκαλούσε όποιον περνούσε από την περιοχή. Τη δύναμή του αντλούσε από τη γη. Εξού και ο Ηρακλής εμφανίζεται κατά την προσπάθειά του να τον αποκολλήσει από τη γη και το χώμα και να τον νικήσει, όντας αδύναμο. Ο Ηρακλής τον νίκησε, αφού κατάφερε να τον σηκώσει με τη δύναμή του από το έδαφος και απάλλαξε τους ντόπιους από έναν κίνδυνο.