Εις το «ανακοινωθέν» της Ιεραρχίας δια τα νέα θρησκευτικά αναφέρεται ότι «ακολούθως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ύδρας παρέθεσε όλες τις τροποποιήσεις και αλλαγές που έγιναν δεκτές, και σημείωσε ότι με όλες τις παραπάνω αλλαγές, συμφώνησε και η Εκκλησία της Κρήτης, η οποία συμμετείχε στον διάλογο δια του εκπροσώπου Αυτής, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέου».
Εις την εισήγησίν του ο Σεβ. Ύδρας υπήρξε περισσότερον αναλυτικός σημειώνων «ότι με όλες τις παραπάνω αλλαγές, συνεφώνησε και η Εκκλησία της Κρήτης, η οποία συμμετείχε εις τον διάλογον, δια του εκπροσώπου Αυτής, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέου, ο οποίος, μάλιστα, κατά την τελευταία συνάντηση του διαλόγου «τόνισε ότι όλοι και ο ίδιος ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας Κρήτης προσήλθαν στον διάλογο με τις καλύτερες προθέσεις, με προτάσεις και με διάθεση καλοπροαίρετη και εποικοδομητική. Χαρακτήρισε σημαντική την συνεργασία που αναπτύχθηκε, κατά την οποία στην αρχή υπήρξε αρκετή θεωρητικολογία, όμως στην πράξη αποκαλύφθηκε, κατά την προσωπική του άποψη, η αξία του νέου ΠΣ στους Φακέλους Υλικού του μαθήματος, που ο ίδιος μόνος είδε. Συνέχισε λέγοντας ότι, αν και ήλθε με περίσκεψη, φεύγει πολύ αναπαυμένος και αισθάνεται την ανάγκη να συγχαρεί τους συντάκτες των νέων ΠΣ για την εξαιρετική εργασία που επετέλεσαν και τους κάλεσε να αξιοποιήσουν και τις κριτικές που δέχθηκαν, αφού η ωραιότητα φανερώνεται στην ποικιλομορφία και στον σεβασμό στην άλλη άποψη. Κλείνοντας δε τον διάλογο, εκ μέρους του, αναφώνησε “Δόξα τω Θεώ”».
Ο προσεκτικός παρατηρητής του κειμένου θα διαπιστώση ότι ο Σεβ. Ύδρας ανάγει αυθαιρέτως την «προσωπική άποψη» του Σεβ. Αρκαλοχωρίου ως αποδοχήν των νέων προγραμμάτων εκ μέρους της Εκκλησίας της Κρήτης. Ο Σεβ. Αρκαλοχωρίου προσήλθεν ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Κρήτης αλλά όχι ως τελικός κριτής. Την απόφασιν έλαβεν ο Σεβ. Αρκαλοχωρίου άνευ συνεδριάσεως της Εκκλησίας της Κρήτης; Εις ποίαν Θεολογικήν Σχολήν εδιδάχθησαν οι Σεβ. Ύδρας και Αρκαλοχωρίου ότι ο εκπρόσωπος λαμβάνει απόφασιν αντί της ολομελείας της Τοπικής Συνόδου; Ο εκπρόσωπος είναι ο μεσάζων, ο οποίος μεταφέρει από την Ιεραρχίαν του τας παρατηρήσεις και επιστρέφει προς την Ιεραρχίαν του τας απαντήσεις που εδόθησαν, δεν αποφασίζει εκείνος! Αντιθέτως ο Σεβ. Ύδρας τεχνιέντως καταλήγει μόνος του εις το συμπέρασμα ότι «συνεφώνησε η Εκκλησία της Κρήτης». Ακριβώς το ίδιον έγινε με την Ιεραρχίαν της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπου απεφάσισεν ο Σεβ. Ύδρας ομού μετά του Σεβ. Μεσογαίας και Σεβ. Μεσσηνίας, δι’ αυτό και απλώς ενημέρωσε τους Ιεράρχας κατά την συνεδρίασιν χωρίς να ζητηθή εκ της ολομελείας ψήφος εμπιστοσύνης. Αυτού του είδους αι μεθοδεύσεις μόνον εις ολοκληρωτικά καθεστώτα απαντώνται! Ψέγουν οι τρεις τον μακαριστόν Ιερώνυμον Κοτσώνην δια την «αριστίνδην», αλλά μήπως δεν μετέρχονται την ιδίαν μέθοδον;
Ερωτώμεν λοιπόν: α) πότε θα ψηφίση η Εκκλησία της Ελλάδος; η θα αναλάβουν την ευθύνην όλοι οι Ιεράρχαι, αλλά θα έχη αποφασίσει μόνον ο Σεβ. Ύδρας; β) πότε θα ψηφίση η Εκκλησία της Κρήτης την αποδοχήν η απόρριψιν των νέων θρησκευτικών; και γ) οι πέντε Μητροπολίται των Δωδεκανήσων δεν ενδιαφέρονται; Εις το ιδικόν τους ποίμνιον θα διδαχθούν διαφορετικά θρησκευτικά; Αναμένουν να τους καλέση ο Πατριάρχης Κων/λεως, δια να αποφανθούν;
Ορθόδοξος Τύπος