Ο ζωγράφος Ραφαήλ ζωγράφισε μεταξύ άλλων και την αυτοπροσωπογραφία του, ωστόσο φρόντισε να «διορθώσει» ένα σημείο στο πρόσωπό του που δεν του άρεσε.
Επιστήμονες του πανεπιστημίου της Ρώμης δημιούργησαν στον υπολογιστή μία τρισδιάστατη αναπαράσταση του προσώπου του Ιταλού ζωγράφου της Αναγέννησης με βάση εκμαγείο του κρανίου του που χρονολογείται στο 1833. Τότε, είχαν εκταφεί τα λείψανα που πιστεύεται ότι ανήκαν στον άνθρωπο, τον επονομαζόμενο από τους συγχρόνους του ο «Θείος», επειδή επιζητούσε την τελειότητα μέσω του έργου του.
Όπως παρατήρησαν, το σχήμα της μύτης του απέχει πολύ από εκείνη που είχε ζωγραφίσει ο ίδιος στην περίφημη αυτοπροσωπογραφία του, η οποία κανονικά εκτίθεται στην πινακοθήκη «Uffizi» της Φλωρεντίας, αλλά αυτό το διάστημα βρίσκεται στη Ρώμη συμμετέχοντας σε έκθεση με την ευκαιρία της 500ής επετείου από το θάνατό του.
«Είναι βέβαιο ότι έκανε την μύτη του να φαίνεται πιο εκλεπτυσμένη», δήλωσε ο καθηγητής Ματία Φαλκόνι, μοριακός βιολόγος του πανεπιστημίου. Όπως πρόσθεσε: «Η μύτη του ήταν, ας πούμε, ελαφρά πιο προεξέχουσα».
Ο Ματία Φαλκόνι, σε συνεργασία με επιστήμονες της Ιατροδικαστικής Ανθρωπολογίας και άλλους ειδικούς, αναπαρήγαγαν το πρόσωπο του Ραφαήλ με την τεχνική των επιστρώσεων που χρησιμοποιείται στην εγκληματολογία. Το αποτέλεσμα είναι ένα πρόσωπο που μοιάζει με του ζωγράφου όπως εμφανίζεται σε χαρακτικό έργο του μαθητή του Μαρκαντόνιο Ραϊμόντι. Ομοιότητα υπάρχει επίσης και με το «Portrait of a Man» που φιλοτεχνήθηκε ανάμεσα στο 1512 και το 1515 από το Σεμπαστιάνο Ντελ Πιόμπο, σύγχρονο του Ραφαήλ.