Στο news-on.net παρεχουμε Ειδήσεις και σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάνω από 120 έργα γνωστών Ελλήνων ζωγράφων είχαν πέσει στα χέρια σπείρας-Πώς τους έπιασαν

 123 πλαστούς πίνακες γνωστών Ελλήνων ζωγράφων ήταν έτοιμα να πουλήσουν σήμερα Πέμπτη σε διαδικτυακή δημοπρασία μέλη εγκληματικής οργάνωσης στη Θεσσαλονίκη.

Οι συγκεκριμένοι πίνακες φαίνεται πως περιλαμβάνονταν στον σχετικό κατάλογο της δημοπρασίας που είχε αναρτηθεί στο διαδίκτυο από τη διοργανώτρια εταιρεία -υπό τον τίτλο «39η Ελλήνων Τέχνη»- και επρόκειτο να διεξαχθεί σήμερα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των διωκτικών αρχών, το προσδοκώμενο οικονομικό όφελος από την πώλησή τους φαίνεται πως κυμαινόταν από 300.000 έως 400.000 ευρώ.

Παραμονές της δημοπράτησης, αστυνομικοί του Τμήματος Προστασίας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Αρχαιοτήτων της Υποδιεύθυνσης Καταπολέμησης Διακίνησης και Εμπορίας Ανθρώπων και Αγαθών έκανε έφοδο σε «γκαλερί» που βρίσκεται επί της οδού Αλεξ. Σβώλου αλλά και σε παρακείμενους αποθηκευτικούς χώρους, απ' όπου κατάσχεσαν τα πλαστά έργα τέχνης.

Μέχρι στιγμής συνελήφθησαν τρία άτομα, μεταξύ αυτών ένας 70χρονος, μία 42χρονη (στενό συγγενικό πρόσωπο του πρώτου) και ένας 62χρονος. Κατά την αστυνομική έφοδο, μάλιστα, δύο εξ αυτών υπέδειξαν τους πίνακες ως δήθεν γνήσιους.

Ειδικότερα, πληροφορία που έφτασε μία εβδομάδα πριν στις αρμόδιες Αρχές ήταν η αφορμή να αρχίσει να ξετυλίγεται το κουβάρι της υπόθεσης.

Αμέσως κλήθηκε η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Συλλογών της Εθνικής Πινακοθήκης, η οποία, αφού προηγουμένως μελέτησε τον κατάλογο της 39ης δημοπρασίας του συγκεκριμένου οίκου, έφτασε στο συμπέρασμα πως πρόκειται για πλαστούς πίνακες, αντιγραφές μεγάλων Ελλήνων καλλιτεχνών, οι οποίοι δεν βρίσκονται πλέον στη ζωή.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, ανέλαβαν δράση στελέχη του τμήματος Προστασίας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Αρχαιοτήτων και το μεσημέρι της Τετάρτης 4/12 προχώρησαν σε έφοδο στον χώρο του Οίκου, όπου ταυτοποιήθηκαν και κατασχέθηκαν και τα 123 προς δημοπράτηση έργα, που εμφαίνονται ως έργα τέχνης διαφόρων καλλιτεχνών.

Θεσσαλονίκη: Ποιους διάσημους ζωγράφους αντέγραφαν


Ενδεικτικά αναφέρεται πως ο κατάλογος περιελάμβανε έργα των εξής καλλιτεχνών: Αλέκος Φασιανός, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Δημήτρης Μυταράς, Κωνσταντίνος Παρθένης, Παναγιώτης Τέτσης, Γιάννης Γαΐτης, Δημήτρης Τηνιακός, Γιάννης Τσαρούχης, Γιάννης Σπυρόπουλος, Γιώργος Σικελιώτης, Δώρα Μπούκη, Γιώργος Συρίγος κ.ά.

Οι έρευνες των Αρχών συνεχίστηκαν σήμερα για δεύτερη μέρα και, εκτός από τους πίνακες που επρόκειτο να δημοπρατηθούν, βρέθηκε πλήθος έργων τέχνης για τα οποία διερευνάται η γνησιότητα και η προέλευσή τους.

Εκτός από την «γκαλερί», εντοπίστηκαν τρία εργαστήρια κατασκευής πλαστών πινάκων που συνδέονται με τους δύο συλληφθέντες άντρες.

Όπως έγινε γνωστό, πρωταγωνιστικός ρόλος στη δράση του κυκλώματος αποδίδεται στον πρώτο κατηγορούμενο, ο οποίος φαίνεται να εμφανιζόταν ως έγκριτος και φερέγγυος μεσάζων, πείθοντας τους υποψήφιους αγοραστές για την αξία των υποτιθέμενων γνήσιων έργων, ενώ εκμεταλλευόταν την αδυναμία να «αντικρούσει» ο φερόμενος δημιουργός τους ισχυρισμούς του, κυρίως λόγω θανάτου των περισσότερων καλλιτεχνών.

Tags
Back to top button