Στο news-on.net παρεχουμε Ειδήσεις και σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο έκαναν πρόταση γάμου οι αρχαίοι Έλληνες (και οι μύθοι πίσω από την παράδοση)

Ένας μύθος που συνδέει το μήλο με τον γάμο είναι αυτός του έρωτα της Αταλάντης με τον Ιππομένη. Σύμφωνα με το μύθο, η Αταλάντη είχε πάρει έναν χρησμό που την απέτρεπε από τον γάμο, και εκείνη είχε παρακαλέσει τον πατέρα της Σχοινέα να μην την παντρέψει. Εκείνος το δέχθηκε υπό τον όρο πως εάν κάποιος την νικούσε σε αγώνα δρόμου, θα έπρεπε να τον παντρευτεί.

 

Οι μνηστήρες ήταν πολλοί αλλά είχαν αποτύχει στη δοκιμασία ο ένας με τον άλλο ενώ λέγεται πως η Αταλάντη τους δολοφονούσε στο δάσος όπου διεξαγόταν ο αγώνας. Όλα αυτά όμως μέχρι να βρεθεί απέναντι στον Ιππομένη ο οποίος την νίκησε με τη βοήθεια της θεάς Αφροδίτης. Η θεά του του χάρισε τρία χρυσά μήλα από τον Κήπο των Εσπερίδων και ο Ιππομένης κατά τη διάρκεια του αγώνα στον οποίο προηγείτο έριχνε πίσω του από ένα χρυσό μήλο για να καθυστερήσει την Αταλάντη η οποία και τελικά έχασε. Ωστόσο τον ερωτεύτηκε και μάλιστα συνευρέθηκαν ερωτικά εντός ενός ναού αφιερωμένου στη θεά Ρέα-Κυβέλη. Η ανόσια πράξη τους δεν έμεινε ατιμώρητη και οι θεοί τους μεταμόρφωσαν σε ένα ζευγάρι λιονταριών.

Υπάρχει όμως και μια άλλη, μάλλον πιο πιθανή, εξήγηση για το πως οι αρχαίοι Έλληνες επέλεξαν το πέταγμα του μήλου για να δείχνουν την ερωτική τους προτίμηση αν και αυτή σχετίζεται με έναν μύθο. Σύμφωνα αυτόν όλα ξεκίνησαν στον γάμο της αρχηγού των Νηρηίδων, Θέτιδος (κόρη του Νηρέα και της Ωκεανίδος Δώριδος) με τον θνητό Πηλέα, γιο του βασιλιά της Αίγινας Αιακού.

Στο γάμο τους η Έριδα, θυμωμένη επειδή δεν είχε προσκληθεί σε αντίθεση με όλους τους θεούς, τις θεές, τις Νύμφες και τα άλλα μυθικά πλάσματα, αποφάσισε να πάρει την εκδίκησή της σπέρνοντας τη διχόνοια μεταξύ των προσκεκλημένων προκαλώντας αναστάτωση στην εκδήλωση. Ο μύθος θέλει την Έριδα να πηγαίνει απρόσκλητη και να πετάει ένα μήλο προς την μεριά τριών Ολύμπιων Θεοτήτων: την Αθηνά, την Αφροδίτη και την Ήρα και να καλεί την πιο όμορφη να το πιάσει (κατά μια άλλη εκδοχή η Έριδα έστειλε το μήλο ως γαμήλιο δώρο με την επιγραφή «τῇ καλλίστῃ». Οι τρεις θεές άρχισαν να διαπληκτίζονται για το ποια είναι είναι η πιο όμορφη και της αξίζει να πάρει το χρυσό μήλο. Ο Δίας, προκειμένου να λήξει το θέμα, διέταξε τον Ερμή να καλέσει τον Πάρη της Τροίας και να του ζητήσει να αποφασίσει αυτός σε ποια θεά πρέπει να δοθεί το μήλο. Η συνέχεια είναι γνωστή…Κάθε μια προσπάθησε να δελεάσει τον Άρη με ανταλλάγματα αλλά τελικά κέρδισε το μήλο η Αφροδίτη η οποία υποσχέθηκε στον Πάρη την Ωραία Ελένη. Και κάπως έτσι ξεκίνησε ο Τρωικός Πόλεμος ενώ η φράση «το μήλον της Έριδος» χρησιμοποιείται ευρέως μέχρι σήμερα.

Παρ′ ότι όμως το μήλο ως καρπός μετά την δολοπλοκία της Έριδας θα μπορούσε να θεωρηθεί σύμβολο αρνητικών συναισθημάτων και καταστάσεων, οι αρχαίοι Έλληνες συνέχισαν να θεωρούν πως συμβολίζει την αγάπη, την γυναικεία ομορφιά, την σεξουαλικότητα και την γονιμότητα. Το μήλο «ενοχοποιήθηκε» ξανά πολύ αργότερα όταν αβάσιμα επιλέχθηκε ως απεικόνιση του «απαγορευμένου καρπού» που συναντάμε στην Παλαιά Διαθήκη.

Πηγές: Apple A Global History, Vintage News, Theogonia

Tags
Back to top button