Στο news-on.net παρεχουμε Ειδήσεις και σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Μητροπολίτης Καρπενησίου στο ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ: Τα εμβόλια τα παράγουν εταιρείες, δηλαδή οικονομικά συμφέροντα

Συνέντευξη στον Μάνο Χατζηγιάννη

Την προσωπική του εμπειρία από την μάχη του με τον κορονοϊό μοιράζεται με το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ ο Μητροπολίτης Καρπενησίου κ. Γεώργιος τονίζοντας πως “τα νοσοκομεία μας έγιναν χώροι προσευχής των ασθενών”. Εξέφρασε μάλιστα την ευγνωμοσύνη του στους γιατρούς και στο νοσηλευτικό προσωπικό της μονάδας COVID του νοσοκομείου Καρπενησίου.

Στην αποκλειστική του συνέντευξη στην ιστοσελίδας μας ο κ. Γεώργιος διευκρινίζει πως “δοκιμασίες έχουν προηγηθεί κι άλλες. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, είμαστε λαός που εύκολα ξεχνά”.

Σχολιάζει το ζήτημα που δημιουργήθηκε με την Ανάσταση στις 9 και ζητάει να είμαστε ρεαλιστές, ενώ με λόγια σταράτα σημειώνει πως ενώ στην Ελλάδα νόμιμα ή παράνομα λειτουργούν εκατοντάδες χώροι λατρείας ή προσευχής άλλων θρησκειών, αιρέσεων ή παραθρησκευτικών οργανώσεων, τα ΜΜΕ δεν ασχολήθηκαν με την προσέλευση των πιστών σ΄ αυτούς τους χώρους.

Για τις διαφοροποίησεις Ιεραρχών και ιερέων σε σχέση με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου για την Ανάσταση ο κ. Γεώργιος έκρουσε τον κώδων του κινδύνου λέγοντας: “Η εύκολη διαφοροποίηση ίσως εμπεριέχει ένα πνεύμα προτεσταντισμού. Ας το προσέξουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια του διχασμού. Έχουμε πονέσει πικρά στο παρελθόν από διασπάσεις και σχίσματα”. Εκτιμάει ωστόσο πως όσοι διαφώνησαν με την αλλαγή της ώρας εορτασμού της Αναστάσεως δεν μπορεί να πιστεύουν πως εμπεριείχε κάποια δογματική εκτροπή ή έκπτωση της πίστεώς μας.

Για το εμβόλιο του κορονοϊου, που είναι ούτως ή άλλως το θέμα των ημερών, διευκρινίζει καταρχήν πως “δεν είμαι γιατρός για να εκφέρω γνώμη”, ωστόσο υπογραμμίζει πως η σύγχυση είναι υπαρκτή, αφού η μια εταιρεία κατηγορεί το προϊόν της άλλης και ο πολίτης δεν γνωρίζει τι να κάνει.

 

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη:

 

-Σεβασμιώτατε, πάνω από ένα χρόνο τώρα μάθαμε να ζούμε με τον περιβόητο κορονοϊό, τον οποίον αντιμετωπίσατε και εσείς ο ίδιος. Θέλετε να μας μεταφέρετε την εμπερία σας;

Αν γυρίσουμε έναν αιώνα πίσω, θα δούμε μια τελείως διαφορετική κοινωνία. Πόλεμοι, πανδημίες (ισπανική γρίπη), μεγάλη θνησιμότητα παιδιών και γυναικών στον τοκετό, ανέχεια, εξαθλίωση είναι κάποιες από τις πληγές που μάστιζαν τους προγόνους μας. Σήμερα τα τεχνολογικά και ιατρικά επιτεύγματα, όπως και η σχετική οικονομική ευμάρεια έχουν δημιουργήσει έναν διαφορετικό τύπο ανθρώπου σε σχέση με το παρελθόν. Η ψευδαίσθηση της παντοδυναμίας και παντογνωσίας και η έλλειψη υπομονής είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά μας. Τρομοκρατούμεθα στην ιδέα και απλών ασθενειών. Φυσικό επακόλουθο ο κορονοϊός να φαντάζει ως μια σκληρή δοκιμασία για όλους μας, και δε χωρά καμμιά αμφιβολία για όσους νόσησαν βαριά. Οι κίνδυνοι για όσους νοσούν είναι πολλοί και η κατάσταση επιβαρύνεται από την υποχρεωτική απομόνωση. Μπορώ να πω με βεβαιότητα πως τα νοσοκομεία μας έγιναν χώροι προσευχής των ασθενών. Ίσως ποτέ άλλοτε τις τελευταίες δεκαετίες να μην στράφηκαν τόσο έντονα οι άνθρωποι προς το Θεό. Η απομόνωση δημιουργεί σε άλλους ψυχολογικά προβλήματα και σ΄ άλλους δίνει την ευκαιρία για περισυλλογή, μελέτη και αυτοκριτική. Για μένα προσωπικά η πρώτη εβδομάδα ήταν αρκετά δύσκολη σε αντίθεση με τη δεύτερη που νοσηλεύτηκα. Ευγνωμονώ τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό της μονάδας COVID του νοσοκομείου Καρπενησίου για τη φροντίδα και το ενδιαφέρον τους και όλους εκείνους που με την προσευχή τους με στήριζαν το διάστημα της δοκιμασίας.

- Πριν από λίγο καιρό συμπληρώσατε 5 χρόνια στην ποιμαντική ευθύνη της μητροπολίτική σας περιφέρειας, είναι η σημερινή πανδημία η μεγαλύτερη σύγχρονη δοκιμασία για την Εκκλησία;

Δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός κριτής και να απαντήσω στο εάν είναι η μεγαλύτερη σύγχρονη δοκιμασία. Δοκιμασίες έχουν προηγηθεί κι άλλες. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, είμαστε λαός που εύκολα ξεχνά. Ποιος ασχολήθηκε φέτος με το ότι πέρσι, και για πρώτη φορά στην εκκλησιαστική ιστορία, οι εκκλησίες ήταν κλειδωμένες για μεγάλο χρονικό διάστημα και ξεχωρίζω τη Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση.

-Φέτος όσον αφορά στον εορτασμό του Πάσχα τα πράγματα ήταν διαφορετικά από πέρυσι, αλλά δεν έλειψαν τα παράπονα και οι αντιδράσεις. Πιστεύετε πως η λύση της Ανάστασης στις 9 ήταν η δέουσα;

Να δούμε πρώτα το ότι φέτος οι Εκκλησίες ήταν ανοιχτές. Από τη στιγμή που μας ζητά η πολιτεία μία προσαρμογή στα μέτρα της, η οποιαδήποτε αλλαγή θα συναντούσε αντιδράσεις. Ας είμαστε λίγο ρεαλιστές. Ιερείς εδώ που εξυπηρετούν 3 και 4 χωριά, αρχίζουν νωρίς το βράδυ στο πρώτο χωριό την Ανάσταση και τελειώνουν πολλές ώρες αργότερα στο τελευταίο. Γι΄ αυτούς που επέμεναν στο 12:00, να θυμίσω μόνον πως με την αλλαγή της ώρας είναι 11:00 και όχι 12:00. Επιπλέον, στην παράδοσή μας δεν γινόταν Ανάσταση τα μεσάνυχτα, αλλά όρθρου βαθέως, δηλαδή τα ξημερώματα της Κυριακής.

-Πολλοί περίμεναν και πάλι “στην γωνία” την Εκκλησία προκειμένου να την κατηγοροήσουν για διασπορά του ιού, αλλά μετά την προσέλευση των πιστών την Μεγάλη Εβδομάδα, δεν έχει καταγραφεί ουδεμία αύξηση κρουσμάτων. Με αφορμή τις αρνητικές κριτικές κάποιων εμπαθών, κάποια μεμονωμένα περιστατικά, ακόμη και το θλιβερό συμβάν με την καταπάτηση της εικόνας της Παναγίας από διαδηλωτές, θεωρείτε πως η Εκκλησία δέχεται κάποιου είδους υπόγειο πόλεμο;

Δυστυχώς είναι μια πικρή αλήθεια. Φορέσαμε μάσκες, μα έπεσαν άλλες μάσκες. Πολύ εύκολα η Εκκλησία γινόταν στόχος ως υπεύθυνη για τη διασπορά του ιού. Στην Ελλάδα νόμιμα ή παράνομα λειτουργούν εκατοντάδες χώροι λατρείας ή προσευχής άλλων θρησκειών, αιρέσεων ή παραθρησκευτικών οργανώσεων. Ασχολήθηκαν τα ΜΜΕ με την προσέλευση των πιστών σ΄ αυτούς τους χώρους; Αν θυμάστε, των Θεοφανίων έδειξαν πλάνα παλαιοτέρων ετών, δείχνοντας και κατακρίνοντας πλήθη χριστιανών χωρίς μάσκες. Κανείς όμως υπεύθυνος δεν ασχολήθηκε με το θέμα. Ας μη πούμε περισσότερα για το θέμα αυτό, γιατί μίλησα αρκετές φορές για το αυτονόητο κι όμως παρεξηγήθηκα.

-Πρόσφατα η Ιερά Σύνοδος έλαβε αποφάσεις με τις οποίες εγκαλεί και θέτει προ των ευθυνών τους όσους αντέδρασαν το Πάσχα, ακόμη και δύο Μητροπολίτες. Πως κρίνετε αυτήν την στάση;

Πιστεύω πως όλοι μας αν θέλουμε να είμαστε μέλη πραγματικά του Σώματος της Εκκλησίας, πρέπει να υπακούμε σε αυτή. Η εύκολη διαφοροποίηση ίσως εμπεριέχει ένα πνεύμα προτεσταντισμού. Ας το προσέξουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια του διχασμού. Έχουμε πονέσει πικρά στο παρελθόν από διασπάσεις και σχίσματα. Δεν νομίζω όσοι διαφώνησαν με την αλλαγή της ώρας εορτασμού της Αναστάσεως να πιστεύουν πως εμπεριείχε κάποια δογματική εκτροπή ή έκπτωση της πίστεώς μας.

-Ποια η γνώμη σας για τον εμβολιασμό έναντι του κορονοϊου και για την σύγχυση με τα διαφόρων ειδών και εταιρειών εμβόλια;

Δεν είμαι γιατρός να εκφέρω γνώμη για το εμβόλιο. Η σύγχυση όμως είναι υπαρκτή. Δυστυχώς, τα εμβόλια τα παράγουν εταιρείες, δηλαδή επιχειρήσεις, δηλαδή οικονομικά συμφέροντα. Άρα ανθρώπινο η μια να κατηγορεί το προϊόν της άλλης εταιρείας , με στόχο το μεγαλύτερο οικονομικό όφελος, και ο πολίτης να μη γνωρίζει τι να κάνει. Δυστυχώς, το γεγονός αυτό λειτουργεί ανασταλτικά και στην πίεση που ασκεί η πολιτεία για τον εμβολιασμό του κόσμου.

-Σιγά σιγά με την άρση των μέτρων επανερχόμαστε στην κανονικότητα, έστω και αν πρόκειται για μια “νέα κανονικότητα”. Είστε αισιόδοξος; Ποια θα πρέπει να είναι τα πνευματικά εφόδια για τον Χριστιανό;

Ήταν μια δοκιμασία για όλους μας. Ένα αληθινό τεστ για όλους μας, μιας και η λέξη τεστ είναι πια στο καθημερινό λεξιλόγιό μας. Αν δούμε το θέμα πνευματικά, είναι μια δοκιμασία την οποία επιτρέπει ο Κύριος για να μετανιώσουμε και να επανέλθουμε στο δρόμο Του. Αν πραγματικά αυτό συμβαίνει, τότε ναι είμαι αισιόδοξος. Δεν αναφέρομαι στο πολύ κόσμο, αλλά σε μας τους λίγους που είμαστε η μικρή ζύμη, το άλας της γης. Όλο αυτό το διάστημα είδαμε με πόνο ανθρώπους ταχτικούς στην Εκκλησία να απομακρύνονται από φόβο, όπως και οι μαθητές του Κυρίου μετά τη σύλληψή Του. Είδαμε όμως με χαρά άλλους, και κυρίως νέους, να πλησιάζουν με διάθεση, να μεταστρέφονται εσωτερικά, να κοινωνούν άφοβα, κι αυτό μας κάνει αισιόδοξους. Τα εφόδιά μας είναι όσα δίδαξε ο Κύριός μας και διδάσκει η Εκκλησία εδώ και 2.000 χρόνια. Είναι η πνευματική παρακαταθήκη που παραλάβαμε.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας. Εύχομαι να ΄στε όλοι καλά. Χριστός Ανέστη.

Tags
Back to top button