Ο πίνακας του Λεονάρντο ντα Βίντσι είχε δημοπρατηθεί για 450 εκατ. δολάρια, τον Νοέμβριο. Τότε, ήταν πολλοί αυτοί που αναζήτησαν τον μυστηριώδη αγοραστή του στην Κίνα, σημειώνει δημοσίευμα του αμερικανικού δικτύου CNBC.
Ενώ ο αγοραστής του έργου "Salvator Mundi" («Ο Σωτήρας του Κόσμου») αποδείχθηκε τελικά ότι ήταν μέλος της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας,η σχεδόν αυτόματη στροφή του ενδιαφέροντος προς την Κίνα αποτυπώνει το σημαντικό ρόλο του ασιατικού κράτους στην αγορά τέχνης.
Σύμφωνα με έκθεση της Art Basel και της UBS, η Κίνα είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά τέχνης στον κόσμο μετά τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, στην οποία αντιστοιχεί το 20% των συνολικών πωλήσεων στην παγκόσμια αγορά των 57 δισεκ. δολαρίων.
Μόλις πριν από δέκα χρόνια, στην Κίνα αντιστοιχούσε μόλις το 9% των παγκόσμιων πωλήσεων, σύμφωνα με την έκθεση της Art Basel. Το ποσοστό αυτό διπλασιάστηκε το 2009 και έφθασε στο επίπεδο ρεκόρ του 30% το 2011 πριν ανακάμψουν και πάλι οι ΗΠΑ στη σχετική κατάταξη. Στον Christie's, οι συνολικές αγορές έργων τέχνης από την Ασία αυξήθηκαν κατά 40% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2017, σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών. Το ένα πέμπτο των νέων αγοραστών τέχνης προέρχεται από την ασιατική ήπειρο. Φέτος, για πρώτη φορά, η Ασία βρέθηκε στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων, ανέφερε ο οίκος.