Αποτελεί το σημαντικότερο μνημείο της χώρας, τόπο αναφοράς όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά και για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Ο λόγος φυσικά για την Ακρόπολη, τον τόπο που περπάτησαν οι σπουδαίοι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, τον τόπο από τον οποίο μεταλαμπαδεύτηκαν στην ανθρωπότητα τα ιδανικά της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης.
Εκεί αποφάσισαν κάποιοι να στήσουν ένα κακόγουστο μνημείο, ένα εικαστικό έκτρωμα για να... τιμήσουν τους μετανάστες που έρχονται στην Ελλάδα.
Πρόκειται για μία σκηνή. Ένα αντίσκηνο για την ακρίβεια, φτιαγμένο από μάρμαρο, το οποίο στήθηκε ακριβώς απέναντι από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, στο λόφο του Φιλοπάππου.
Το «έργο» ζυγίζει 300 κιλά και μεταφέρθηκε με ειδικό γερανό. Ο γερανός σταμάτησε στο φυλάκιο, ενώ για να μπορέσει να φτάσει στο συγκεκριμένο σημείο χρειάστηκε να κοπούν ακόμα και δέντρα.
Η «κιτς» μαρμάρινη σκηνή τοποθετήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης Documenta 14 που πραγματοποιείται στην Αθήνα από τις 8 Απριλίου έως τις 16 Ιουλίου, υπό τον τίτλο «Learning from Athens».
Η διευθύντρια του καλλιτεχνικού γραφείου της documenta στην Αθήνα σημείωσε μάλιστα ότι το συγκεκριμένο σημείο επιλέχθηκε διότι «στόχος είναι η “συνομιλία» του έργου με τον Παρθενώνα, το οικουμενικό μνημείο, αλλά και με τη σύγχρονη τοπογραφία, ενώ η σκηνή, που παραπέμπει στις κατοικίες ιθαγενών του Καναδά, έχει πολλαπλά νοήματα: την επισφάλεια, τη λιτότητα, την προσφυγιά, το υποκατάστατο του σπιτιού».
«Το λευκό μάρμαρο μνημειοποιεί την ιδέα της προσφυγικής κρίσης, ενώ η οξύμωρη κατάσταση της βαριάς μαρμάρινης σκηνής που μεταφέρεται δύσκολα από τη μία χώρα στην άλλη (σε αντίθεση με το ελαφρύ τύπου ιγκλού ‘σπίτι’ των ιθαγενών), έχει μια επιπλέον ‘ανάγνωση’: τη δυσκολία μετακίνησης των προσφύγων». Όσο για την επιλογή του λευκού μαρμάρου, η «καλλιτέχνις» θεώρησε ότι το χρώμα αυτό μπορεί να εναρμονιστεί με το περιβάλλον.
Η έκθεση documenta αποτελεί χοντρή... μπίζνα καθώς έχει μπάτζετ 70 εκατομμύρια και αν μη τι άλλο βοηθά στην παραπληροφόρηση αλλά και τον εξευτελισμό της πολιτισμικής μας κληρονομιάς.
Αλήθεια, με ποια λογική έδωσε άδεια ο κ. Καμίνης για να τοποθετηθεί αυτό το κακόγουστο «έργο τέχνης» σε ένα από τους ιερότερους χώρους της χώρας;