Μια αιωνόβια ελιά, από αυτές που δεσπόζουν στην άκρη της Αίγινας και στις ρίζες της φυλάει μυστικά αιώνων, επέλεξε η Ζουλί Γκαγιέ για τη φωτογράφησή της στο περιοδικό «Gala», στο τεύχος που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες.
Την ίδια ακριβώς ελιά που επέλεξε η οικογένεια Ντιμά, ιδιοκτήτρια της αυτοκρατορίας του οίκου Hermès, για να φωλιάσει τα όνειρά της και να διαμορφώσει την κεντρική καμπάνια του διαφημιστικού καταλόγου του. Σε αυτές τις ελιές που απλώνονται σαν γλυπτά και στον ήλιο που έδυε πίσω από τα βοσκοτόπια εστίασε και η κόρη της οικογένειας Σαντρίν Ντιμά, την κάμερά της γυρνώντας κινηματογραφικό ταινιάκι με το ελληνικό όνομα «Νόστος» και κάνοντας την Αίγινα γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η οικογένειά της, που αγάπησε την Ελλάδα με όλη της την καρδιά, επέλεξε τον φτεροκόπο Ερμή ως τον προστάτη της αυτοκρατορίας της, μετατρέποντας έτσι την Αίγινα στο κατεξοχήν ησυχαστήριό της.
Εκεί συνήθιζε να καλεί η σύζυγος του ιδρυτή της σύγχρονης εκδοχής του οίκου Hermès Ρένα Γρηγοριάδη-Ντιμά τη Ζουλί Γκαγιέ, εκεί έμαθε να προστρέχει κι εκείνη κάθε φορά που είχε ανάγκη την περισυλλογή και την απομόνωση. Ειδικά αυτή τη στιγμή που έπρεπε να λύσει τη σιωπή της ύστερα από καιρό αναφορικά με τη σχέση με της με τον απερχόμενο Γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ, οι μοναχικοί ελαιώνες της Αίγινας έμοιαζαν παραπάνω από ιδανικοί.
Η περιοχή της Παχιάς Ράχης, όπου βρίσκεται η οικία Ντιμά, είναι σίγουρα το αγαπημένο μέρος της Γκαγιέ και οι ελαιώνες ο μυστικός ιερός τόπος της. Η άφιξή της, επομένως, στο νησί μετά από χρόνια που το επισκεπτόταν για να χαρεί τη συντροφιά της οικογένειας Ντιμά, δεν θα μπορούσε να μείνει απαρατήρητη, καθώς μάλιστα συνοδεύτηκε από ολόκληρη ομάδα.
Η φωτογράφηση έγινε στο παλιό δημαρχείο και συγκεκριμένα στο γραφείο του δημάρχου, ο οποίος το παραχώρησε με χαρά, στο παραδοσιακό καφενείο του Μοίρα, στο εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων και σε κάποιες γωνιές του «Αιγινήτικου Αρχοντικού», όπου η Γκαγιέ διέμεινε για κάποιες ημέρες.
Ποτέ, ωστόσο, η ίδια δεν λησμονά να επισκέπτεται το σπίτι των καλών της φίλων, δηλαδή των μελών της οικογένειας Ντιμά, αφού η φιλία τους μετράει ήδη πολλά χρόνια. Ολοι όσοι έχει τύχει, πάντως, να γνωρίσουν από κοντά την Γκαγιέ στην Αίγινα, έχουν να το λένε για την ευγένεια και την προσήνειά της, τη γλυκύτητα και τον ενθουσιασμό της για τις τοπικές γεύσεις αλλά και την απλότητά της. «Καμία σχέση με τις άλλες γυναίκες του προέδρου», λένε άλλωστε και οι κάτοικοι του Μεγάρου των Ηλυσίων στο σχετικό ρεπορτάζ που φιλοξένησε μαζί με εξώφυλλο το περιοδικό «Gala» αναδεικνύοντας παράλληλα και τις ομορφιές της Αίγινας.
Η δημοσίευση αυτή είχε ως αφορμή να ξεκινήσει ένας ολόκληρος κύκλος σεναρίων γύρω από τη σχέση του Ολάντ με την Γκαγιέ, την οποία οι Γάλλοι θεωρούσαν ξεχασμένη και ξεπερασμένη. Κι όμως, το ζευγάρι όχι μόνο δεν έχει χωρίσει, αλλά ετοιμάζεται να μετακομίσει μαζί εκεί όπου θα μεταβεί ο Γάλλος πρόεδρος μετά την αποχώρησή του. Τ
ο περιοδικό «Paris Match» τούς συνέλαβε μάλιστα να περιδιαβαίνουν αγκαζέ τις ημέρες του Πάσχα στους κήπους του Προεδρικού Μεγάρου χαμογελώντας διάπλατα και αφήνοντας πίσω τους τις συννεφιασμένες μέρες του παρελθόντος. Λέγεται πως ο Ολάντ προσπάθησε να προστατεύσει όσο μπορούσε την αγαπημένη του από την αδηφάγα όρεξη των παπαράτσι, μετά τον ορυμαγδό που προκάλεσε η δημοσίευση της βιογραφίας της Βαλερί Τριερβελέρ. Κι εκείνη με τη σειρά της προτίμησε να ασχοληθεί με την τέχνη της και να επιστρέψει στις δημόσιες εμφανίσεις λίγο πριν από τη λήξη της προεδρικής θητείας του αγαπημένου της. Η Αίγινα έγινε επομένως ο τόπος για να ξαναφτιάξει την καλή της σχέση με τη δημοσιότητα, θάβοντας κάτω από τα γαλανά νερά του Αργοσαρωνικού τις μαύρες μέρες και τις κακές σκέψεις.
Ο Ζαν-Λουί Ντιμά με τη σύζυγό του Ρένα Γρηγοριάδη και την κόρη τους Σαντρίν Ντιμά, που εκθειάζει την αιγινήτικη γη στον κινηματογράφο. Οπως τονίζει ο Mr Hermès, «στον οίκο μοιάζουμε με τους χωρικούς της Μεσογείου που δρέπουμε τους καρπούς της γης της».
Η επιλογή του Καβάφη για τη φωτογράφηση στο «Gala» ήταν της ίδιας της Ζουλί Γκαγιέ
Tην αιωνόβια ελιά της αυλής των Ντιμά, που χρησιμοποίησε κάποτε για τη διεθνή καμπάνια του ο οίκος Hermès, διάλεξε και η Ζουλί Γκαγιέ για το photoshooting στο περιοδικό «Gala»
Από το Παρίσι στην Πέρδικα
Ξανθιά, ανανεωμένη και ωραιότερη από ποτέ, η Γκαγιέ μπορεί να χαμογελάει στο εξώφυλλο του «Gala» ελπίζοντας σε καλύτερες μέρες, προτιμώντας να περπατάει ξυπόλητη στην παραλία της Πέρδικας από το να ποζάρει σε κάποιο επιβλητικό προάστιο του Παρισιού. Ακολουθώντας τις συνήθειες των φίλων της από την οικογένεια Ντιμά, έμαθε να εκτιμάει στο νησί αυτό όλα όσα οι υπόλοιποι σνομπάρουν: τα λαϊκά ταβερνάκια, τον ελληνικό καφέ στο καφενείο του Μοίρα και την επίσκεψή της στον Ναό της Αφαίας.
Η Ρένα Γρηγοριάδη άλλωστε συνήθιζε να λέει ότι το μέρος έχει κάτι ιερό και αυτό αγάπησε από τα μικράτα της, αποφασίζοντας να στήσει εδώ το ορμητήριό της - ένα μέρος απ’ όπου μπορείς να αντικρίσεις, αν ο καιρός είναι καλός, ακόμα και το Σούνιο και την Ακρόπολη, που λέγεται ότι σχηματίζουν μαζί με την Αφαία ένα ισοσκελές τρίγωνο. Η Ρένα Γρηγοριάδη-Ντιμά ήξερε επίσης ότι η Αίγινα είναι το μέρος που επέλεξε ο Καζαντζάκης για να μεταφράσει την «Οδύσσεια», εκεί απ’ όπου πέρασαν ο Σεφέρης, ο Μόραλης και η αγαπημένη της ζωγράφος Θάλεια Φλωρά-Καραβία, μια φιγούρα μυθιστορηματική και γνωστή για όλους όσοι ζουν στο νησί.
Σε μία από τις αμέτρητες ελαιογραφίες της η Καραβία ζωγράφισε τον αγαπημένο της ποιητή Καβάφη, επίσης αγαπημένο και της Γκαγιέ, αφού εκείνου τα ποιήματα επέλεξε να κρατάει για τη φωτογράφησή της στο «Gala». Ηταν μάλιστα τέτοια η σύνδεση της οικογένειας με την παραστατική ζωγράφο Καραβία, όπως και γενικότερα με τα γράμματα και τις τέχνες, που η κόρη Σαντρίν Ντιμά, σήμερα ηθοποιός και σκηνοθέτης -και η μόνη που δεν ασχολείται επίσημα με τον οίκο-, επέλεξε να αφιερώσει σε αυτή την ταινία μικρού μήκους της που γύρισε στο νησί. Ανέφερε σχετικά στο σημείωμα που συνόδευε την προώθηση της ταινίας της «Νόστος»: «Γεννήθηκα από πατέρα Γάλλο και μητέρα Ελληνίδα. Ζω στο Παρίσι.
Για πολύ καιρό η Ελλάδα δεν ήταν για μένα κάτι άλλο πέρα από προορισμός διακοπών. Πριν από κάποια χρόνια η Ρένα, η μητέρα μου, απέκτησε έναν πίνακα της δεκαετίας του ’20 που αναπαριστούσε μια γυναίκα με ένα κόκκινο φόρεμα κάτω από μια ομπρέλα. Μου είπε ότι η ζωγράφος, η Θάλεια Φλωρά-Καραβία, ήταν μάλλον συγγενής της. Για πρώτη φορά, μιλώντας μου γι’ αυτή τη ζωγράφο, μου φανέρωνε αναμνήσεις από τα παιδικά της χρόνια.
Με τον θάνατο της μητέρας μου, η αναζήτησή μου έγινε διπλή: η ανάγκη μου να μάθω περισσότερα για τη Θάλεια συνδεόταν με αυτή του να καλύψω τη σιωπή που υπήρχε γύρω από το ελληνικό οικογενειακό παρελθόν. Ο “Νόστος” είναι μια έρευνα γύρω από τη δουλειά και τη ζωή της Θάλειας Φλωρά-Καραβία και ταυτόχρονα ένα έργο που μιλά για τη χαμένη ιστορία της οικογένειάς μου. Πλέκοντας αυτά τα δύο νήματα προσπαθώ να ανασυγκροτήσω τον οικογενειακό μου ιστό και να καταλάβω τι σημαίνει για μένα να είμαι σήμερα Ελληνίδα».
Η ελληνική ταυτότητα του Hermès
Μεγάλη κουβέντα για την απόγονο της αυτοκρατορίας, μια ταυτότητα την οποία δείχνει να τιμάει σε κάθε της βήμα. Η Ελληνίδα μητέρα της τής έμαθε να αγαπάει το νησί αλλά και κάθε περιοχή της Ελλάδας και ο Γάλλος πατέρας της να αναδεικνύει κάθε μυρωδιά, γεύση και ιστορική νότα στο ίδιο της το έργο. Ακόμα και ο κατάλογος του οίκου Hermès, ο οποίος αυτή στιγμή διοικείται από τα ξαδέλφια Ντιμά -τον γιο Πιερ-Αλεξίς και τον Αξέλ Ντιμά- είναι όλος εστιασμένος στις ομορφιές του νησιού που δένουν ιδανικά με την εκλεπτυσμένη εικόνα του οίκου.
Η αιωνόβια ελιά που αγάπησε η Γκαγιέ είναι αυτή που δεσπόζει σε κάθε εικόνα του καταλόγου του Hermès από τη φωτογράφηση που είχε γίνει το 2102, συμβολοποιώντας την αιώνια αξία του κάλλους. Εμμένοντας περισσότερο στην εκλέπτυνση παρά στην πολυτέλεια, όπως υποστηρίζει και ο Πιερ-Αλεξίς που διοικεί αυτή τη στιγμή τον οίκο, ο οποίος επιθυμεί να προωθήσει την απλότητα που μπορεί να κρύβεται στην ελληνική φύση, στα ντελικάτα σύμπαντα μιας γοητείας που δεν φωνάζει. Εσκεμμένα, λοιπόν, τα μοντέλα του Hermès δεν είναι διάσημα και ούτε οι ίδιοι οι αρχηγοί της αυτοκρατορίας επιλέγουν celebrities για την προώθηση του οίκου, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να κρατάνε το στυλ τους μόνο για τους μυημένους.
Η τσάντα Birkin που τίμησε η γνωστή μούσα του Σερζ Γκενσμπούργκ, εξακολουθεί να βγαίνει σε αριθμημένη και περιορισμένη παραγωγή, έχοντας λίστα αναμονής για τις πλούσιες κυρίες που επιθυμούν να την αποκτήσουν. Τα μαντίλια Hermès έχουν τα ίδια ακριβά μοτίβα χρόνια τώρα, τα ρολόγια τα ίδια δερμάτινα λουράκια και οι τσάντες το ίδιο κλασικό σχέδιο. Το μετάξι και το δέρμα είναι τα δύο υλικά που έχει αναδείξει ο οίκος επιδιώκοντας να προαγάγει το μότο «αναζητώντας διαρκώς τα καλύτερα υλικά στον πλανήτη και τις σπουδαιότερες ομορφιές». Υπάρχει και σχετικό απόσπασμα από το best seller βιβλίο της Νταϊάν Τζόνσον, με την ηρωίδα να περιγράφει ότι «το κουτί από δώρο του Hermès φάνταζε τόσο περίοπτο πάνω στο γραφείο, όπως το Αγιο Δισκοπότηρο στην Ιερά Τράπεζα».
Παντοτινή πηγή έμπνευσης η Ελλάδα και η Μεσόγειος
Κάθε αντικείμενο που κυκλοφορεί ο οίκος Hermès μοιάζει λοιπόν σχεδόν ιερό, με πρώτο απ’ όλα την περίφημη τσάντα Kelly, την οποία δόξασε η Γκρέις Κέλι όταν τη χρησιμοποίησε για να κρύψει την εγκυμοσύνη της από κάποιον παπαράτσο. Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που συνδέονται με τα αντικείμενα Hermès, τις οποίες εσκεμμένα θέλησε να αναπαραγάγει η οικογένεια Ντιμά, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο την ισχύ, την τιμή και τη δόξα και τη δυναμική της περιπλάνησης που προβάλλει ο οίκος.
Αλλωστε οι πελάτες της φίρμας Hermès δεν ήταν ποτέ νεόπλουτοι, αλλά αριστοκράτες που ήξεραν να τιμούν τα πανάκριβα αγαθά μιας φίρμας που είχε συνδεθεί αρχικά με τα άλογα. Ξεκινώντας ως η βιοτεχνία που κατασκεύασε δερμάτινα είδη για τους ευγενείς και την ιππασία, διατηρεί ακόμα τη σέλα ως κατεξοχήν σύμβολό της. Χρειάστηκαν πολλά χρόνια για να γίνει ο οίκος που είναι σήμερα, ο οποίος χάρη στις αποτελεσματικές κινήσεις των τέκνων της οικογένειας Ντιμά έχει καταφέρει να αυξήσει το κεφάλαιό του και να γίνει κραταιός σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Η οικογένεια Ντιμά δεν ενέδωσε στις προσφορές του Μπερνάρ Αρνό του ομίλου Louis Vuitton, που θέλησε να αγοράσει την Hermès παραχωρώντας μόλις το 20%. Μάλιστα ως οικογένεια που εμμένει στις αιώνιες αξίες διατήρησε τις ίδιες αρχές, επιβάλλοντας τους ίδιους απαράμιλλους κανόνες και στα νέα στελέχη της εταιρείας.
Ακόμα και η αρωματοποιία της, που είναι κάτι πολύ πρόσφατο για την ιστορία της Hermès, έχει εμπνευστεί από τα υλικά της Μεσογείου - την αλμύρα της θάλασσας στην Αίγινα και τα οπωροφόρα της νότιας Γαλλίας. Ενδεικτικά είναι τα ονόματα των αρωμάτων με τίτλους όπως «Ο κήπος της Μεσογείου» κ.ά. Σύμφωνα με τη λογική που κληροδότησε στον γιο του ο πατήρ της αυτοκρατορίας Hermès, Ζαν-Λουί Ντιμά, σύζυγος της Ρένας Γρηγοριάδη, «στον οίκο μοιάζουμε με τους χωρικούς της Μεσογείου που δρέπουμε τους καρπούς της γης της».
Είναι η ίδια νοοτροπία που έκανε τον γιο του να συλλέγει ο ίδιος τους καρπούς από το κτήμα στην Αίγινα και να επιζητεί τα αγαθά της γης του Αργοσαρωνικού περισσότερο από τις πολυτέλειες άλλων εξωτικών θερέτρων.
Στην ίδια λογική κινείται και η λειτουργία του οίκου που τιμάει όσο λίγοι την παράδοση και τους ανθρώπους που την έστησαν φτιάχνοντας ένα ειδικό κλαμπ το οποίο ονομάζει «οικογένεια», με τους συνταξιούχους της εταιρείας να συναντώνται τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Το ίδιο κάνουν και στο σπίτι στην Αίγινα οι νέοι μαζί με τους παλιούς και τους γέρους του νησιού, τους οποίους συναναστρέφονται συχνά ακούγοντας τις ιστορίες τους. «Ο βασικός κανόνας», υποστηρίζει ο γιος της οικογένειας, Πιερ-Αλεξίς, που κρατάει αυτή τη στιγμή τα ηνία της αυτοκρατορίας μαζί με τον πρώτο του ξάδελφο Αξέλ Ντιμά, «είναι να κρατήσουμε την παράδοση δίνοντας στον οίκο ένα μοντέρνο στίγμα». Αυτό αναζήτησαν όταν προσέλαβαν στον οίκο το άγριο παιδί της μόδας Ζαν-Πολ Γκοτιέ. Είναι άλλωστε γνωστές οι επισκέψεις του τελευταίου, ο οποίος αγαπάει έτσι κι αλλιώς υπερβολικά την Ελλάδα, στο νησί της Αίγινας. «Ποτέ δεν θέλησαν να χτίσουν αυτοκρατορία, αλλά να κρατήσουν τον οίκο στα κανονικά πλαίσια που θα τους επέτρεπε να τον διοικούν», επιμένει σχετικός αναλυτής μόδας σε κείμενο στο «Vanity Fair», κι αυτό ακριβώς εξηγεί το γήινο πλαίσιο και τη φιλοσοφία τους. «Περισσότερο μοιάζουν με πρέσβεις του ωραίου παρά με ιδιοκτήτες ενός διάσημου οίκου», υποστηρίζει ο ίδιος δημοσιογράφος. «Το παν είναι να διατηρήσουμε μια ταυτότητα που θα μας κρατήσει κοντά στο περιβάλλον και τις τέχνες», επιμένει ο γιος, κάτι που εξηγεί γιατί η οικογένεια επιλέγει να χορηγεί όχι τόσο αγαθοεργίες, αλλά καλλιτεχνικά δρώμενα, μεταξύ των οποίων και αρκετά που λαμβάνουν χώρα στο νησί του Αργοσαρωνικού.
Ειδικά όσον αφορά την αισθητική του οίκου, απαράμιλλη είναι η σφραγίδα της Ελληνίδας μητέρας Ρένας Γρηγοριάδη-Ντιμά, συζύγου του Ζαν-Λουί, που μεγάλωσε στην Ελλάδα και γνώρισε τον κροίσο σύζυγό της σε ένα πάρτυ στη φοιτητική εστία του Παρισιού, όπου σπούδαζε Αρχιτεκτονική στα τέλη της δεκαετίας του ’50. Είναι η ίδια που χάραζε τις καμπάνιες του οίκου, έφτιαξε εκ νέου την εικόνα των κεντρικών γραφείων του στη Rue Faubourg, αναμόρφωσε όλα τα κεντρικά καταστήματά του και συνέβαλε -άγνωστο στους πολλούς- στην κατασκευή του δικού μας «Χίλτον». Ο θάνατός της συγκλόνισε την οικογένεια Ντιμά, η οποία παραμένει πολύ δεμένη, επιμένοντας ότι, αν η Hermès έχει ένα χαρακτηριστικό, αυτό είναι το οικογενειακό στοιχείο και η μεσογειακή σφραγίδα. Ο γιος Ντιμά σε πολλές συνεντεύξεις του λέει ότι αν κάτι του έμαθε ο πατέρας, αυτό είναι να ξεχωρίζει τα υλικά και τις αξίες που διαμόρφωσαν τον πολιτισμό μας, να σέβεται τα αγαθά που βγάζει η γη, να κλείνει τα μάτια και να απολαμβάνει τις μυρωδιές της Μεσογείου. Κάπου εκεί χωράει η ένδειξη «πολυτέλεια» και η ανεξίτηλη σφραγίδα της πιο ντελικάτης μάρκας, αποτυπωμένης αόρατα πάνω στις αιώνιες ελιές της Παχιάς Ράχης. Τα μυστικά της Αίγινας μόλις μεταφέρθηκαν και στην καρδιά του Μεγάρου των Ηλυσίων μέσω της Ζουλί Γκαγιέ, η οποία έχει πολλούς λόγους να θέλει να επιστρέψει στο γνωστό θέρετρο της οικογένειας του οίκου Hermès και στην αγκαλιά της Ελλάδας.
Το πέτρινο ησυχαστήριο της οικογένειας Ντιμά, ανάμεσα σε ελιές και οπωροφόρα και με θέα το απέραντο γαλάζιο του Αργοσαρωνικού
Μια εβδομάδα με τη Ζουλί στην Αίγινα
Η λεπτή φιγούρα που πέρασε την είσοδο του ξενοδοχείου «Αιγινήτικο Αρχοντικό» εκείνο το βράδυ χαμογέλασε στην κυρία Ρένα Κάπου και ρώτησε ευγενικά τι περιελάμβανε το μενού.
Παρά την κούρασή της, η Ζουλί Γκαγιέ, η Γαλλίδα ηθοποιός που έγινε διάσημη εξαιτίας της σχέσης της με τον πρόεδρο της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ, ήταν ευδιάθετη. Λίγη ώρα αργότερα απολάμβανε μαζί με τα μέλη της ομάδας του «Gala» μια ζεστή χορτόσουπα, όπως επίσης φέτα και χωριάτικη σαλάτα.
«Αυτή η κοπέλα ήταν τόσο απλή, που δεν μου έδωσε ποτέ την αίσθηση της σταρ. Μου έκανε συνέχεια κομπλιμέντα για τα μπιζού που φορούσα, μιλάγαμε με τις ώρες και μου είπε ότι αγαπάει πολύ το νησί», λέει η κυρία Κάπου που έζησε για μία εβδομάδα από κοντά τη σύντροφο του απερχόμενου ενοίκου των Ηλυσίων Πεδίων.
«Δεν αναφέρθηκε ποτέ το όνομα του Ολάντ στις συζητήσεις μας. Αλλωστε για μένα θα ήταν προσβολή να κάνω κάτι τέτοιο σε μια κοπέλα που ένιωσα ότι με έβλεπε σαν φίλη. Λατρεύει την Αίγινα και μάλιστα έχει ξανάρθει στο νησί όταν ήταν πιο μικρή, μαζί με τη μητέρα της, και όπως μου είπε, τότε είχαν μείνει στη βίλα των Ντιμά, της οικογένειας στην οποία ανήκει ο οίκος Hermès».
Η Γκαγιέ πέρασε σαν αερικό από την Αίγινα, σαν μια οπτασία, που παρέμεινε θαρρείς αόρατη στους κατοίκους εκείνη την εβδομάδα του Μαρτίου, εκτός από αυτούς που την αναγνώρισαν τυχαία.
Φωτογραφήθηκε σε διάφορα μέρη του νησιού και στην αγαπημένη της Πέρδικα, το γραφικό ψαροχώρι με το λιμανάκι και τις ταβέρνες τη μία δίπλα στην άλλη, αυτές που είχε κάτσει όταν πάτησε για πρώτη φορά το πόδι της εκεί.
Το shooting της Γαλλίδας ηθοποιού έγινε για το περιοδικό «Gala» και κράτησε έξι ολόκληρες ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων η Γκαγιέ σηκωνόταν καθημερινά στις 5.30 το πρωί. Αφού έπαιρνε το πρωινό της στις 6 μαζί με το team του περιοδικού, μετά όλοι μαζί αναχωρούσαν για τις τοποθεσίες όπου θα γινόταν η φωτογράφηση. Τα μεσημέρια έτρωγε συνήθως στην Πέρδικα, τιμώντας δεόντως την ψητή σαρδέλα και το χύμα κρασί, τα χόρτα, το χταποδάκι και τις φρέσκες τηγανητές πατάτες. Εκανε κάποιες βόλτες στην παραλία της Χώρας, αλλά το πρόγραμμά της ήταν αρκετά βαρύ, αφού συνήθως επέστρεφε γύρω στις 9 το βράδυ στο ξενοδοχείο. Οι πληροφορίες λένε ότι μόνο ένα βράδυ βγήκε για ποτό μετά το φαγητό στα «Περδικιώτικα» μαζί με τους συνεργάτες του περιοδικού, φροντίζοντας να επιστρέψει νωρίς στο ξενοδοχείο της.
«Αυτό που μου έκανε εντύπωση στην Γκαγιέ», τονίζει η κυρία Κάπου, «ήταν το πόσο καλόβολη ήταν και το ότι πρόσεχε όποιον και αν της μιλούσε, είτε ήμουν εγώ, είτε κάποιος από την ομάδα του περιοδικού». «Η κοπέλα έπινε χύμα κρασάκι και έτρωγε ό,τι υπήρχε, χωρίς να ζητήσει τίποτε παραπάνω και αυτό που κρατώ είναι την υπόσχεσή της ότι θα ξανάρθει στο νησί», καταλήγει η κυρία Κάπου.
Αναμνηστική φωτογραφία με τη Ρένα Κάπου, την ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου «Aιγινίτικο Αρχοντικό». «Ηταν τόσο απλή, που δεν μου έδωσε ποτέ την αίσθηση της σταρ. Μου έκανε συνέχεια κομπλιμέντα για τα μπιζού που φορούσα, μιλάγαμε με τις ώρες και μου είπε ότι αγαπάει πολύ το νησί», μας λέει η κυρία Κάπου