Στο news-on.net παρεχουμε Ειδήσεις και σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Γιατί η Σοφία Βέμπο ξυλοκόπησε την Σπεράντζα Βρανά μετά το τέλος μιας παράστασης (φωτό)

Το τραγούδι «Παιδιά της Ελλάδος παιδιά» που εμψύχωνε τους φαντάρους στον ελληνοϊταλικό πόλεμο ήταν η αρχή της εκρηκτικής σχέσης της «τραγουδίστριας της νίκης» Σοφίας Βέμπο με τον στιχουργό Μίμη Τραϊφόρο. Από το 1940 έως το 1957, που παντρεύτηκαν, συζούσαν. Η σχέση τους όμως δεν ήταν εύκολη. Ο Τραϊφόρος δεν της ήταν πιστός και αυτό έκανε την Βέμπο να ζηλεύει και να δρα ακραία.

Κυνηγούσε όποια κοπέλα υποψιαζόταν ότι φλέρταρε με το σύντροφό της. Μια από αυτές ήταν και η ηθοποιός Σπεράντζα Βρανά, η οποία ξυλοκοπήθηκε άγρια από την τραγουδίστρια.

Στις αρχές της δεκαετίας του 50, η πληθωρική Σπεράντζα συμμετείχε στο θίασο της Σοφίας Βέμπο στην επιθεώρηση «Έχετε γεια βρυσούλες» στην Θεσσαλονίκη. Ο ρόλος της ήταν πολύ μικρός και αυτό την έκανε να στεναχωριέται. Η Βέμπο την κρατούσε σε απόσταση γιατί φοβόταν ότι ο Τραϊφόρος θα την προσέγγιζε. Άλλωστε έβλεπε ότι η νεαρή ηθοποιός δεν περνούσε απαρατήρητη. «Άρχισα να διαμαρτύρομαι αλλά όπως κατάλαβα η Βέμπο δεν με συμπαθούσε, ίσως επειδή ζήλευε τον Μίμη πάρα πολύ, και μ’ έβλεπε με άσχημο μάτι, ποιος ξέρει, ίσως φοβόταν μήπως συμβεί κάτι με μένα και τον Μίμη, άδικα όμως, διότι ποτέ δεν συνέβη τίποτα, ούτε κατά διάνοια», είχε γράψει η Σπεράντζα στη βιογραφία της.

Η Σοφία Βέμπο με τον σύζυγό της Μίμη Τραϊφόρο και τον Ορέστη Μακρή...

Η επιθεώρηση έκανε περιοδεία. Όταν πήγαν στην Κωνσταντινούπολη, ένας νεαρός μηχανικός του θεάτρου είχε ερωτευτεί την Σπεράντζα παράφορα. Της έστελνε συνέχεια δώρα για να εκφράσει την αγάπη του. Η Σπεράντζα όμως δεν ανταποκρινόταν. Ο νεαρός μηχανικός έκανε δυο φορές απόπειρα να αυτοκτονήσει, κόβοντας τις φλέβες του. Όταν η Βέμπο έμαθε το περιστατικό, έγινε έξω φρενών και την φώναξε στο καμαρίνι της να της κάνει παρατήρηση. Έψαχνε συνέχεια αφορμές για να της φωνάζει.

Όταν η Σπεράντζα έκανε το μοιραίο λάθος να πάει στο καμαρίνι του Τραϊφόρου να τον ρωτήσει τι ώρα είχαν πρόβα την επόμενη μέρα, η Βέμπο προκάλεσε επεισόδιο φωνάζοντας «Άκου να σου πω, δεν έχεις καμία δουλειά με τον κύριο Μίμη, άλλη φορά να ρωτάς εμένα, το άκουσες;» Η Σπεράντζα τόλμησε να της απαντήσει ότι απευθύνθηκε στον Τραϊφόρο γιατί ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής. Η Βέμπο όμως δεν ήθελε να ακούσει τίποτα και έκλεισε την κουβέντα λέγοντάς της «Αυτό που σου λέω εγώ».

Ο άγνωστος τσακωμός των δύο γυναικών

Η ένταση μεταξύ τους κορυφώθηκε λίγες μέρες αργότερα. Ένα βράδυ η Σπεράντζα έβαλε στην επιθεώρηση ένα δικό της στενό φόρεμα. Η Βέμπο φαινόταν να έχει πολλά νεύρα. Η Σπεράντζα το κατάλαβε από τον τρόπο που έλεγε τα λόγια της στο «Έχετε γεια βρυσούλες» στο φινάλε της επιθεώρησης. Η νεαρή ηθοποιός όμως ήθελε να μάθει γιατί ήταν θυμωμένη. Ενώ η αυλαία έκλεισε και οι ηθοποιοί πήγαν στα καμαρίνια τους, η Σπεράντζα παρέμενε στην κουίντα, στο πλάι της σκηνής.

Η Βέμπο την φώναξε και της είπε «Έλα δω, Βρανά. Δεν μου λες πού νομίζεις ότι βρίσκεσαι, σε μπουλούκι και κάνεις ό,τι θες». Και η Βρανά της απάντησε «Όχι σε μπουλούκι, κυρία Βέμπο, με πήρατε από το Ακροπόλ νομίζω». Τότε η Βέμπο την άρπαξε από το μαλλί και άρχισε να την χτυπάει.

Ο Τραϊφόρος προσπάθησε να την σταματήσει αλλά εκείνη νευρίασε πιο πολύ. «Μου είχε καταματώσει τα χέρια με τα νύχια της και το πρόσωπό μου ήταν στα μαύρα χάλια» είχε γράψει η Βρανά στην αυτοβιογραφία της. Έκλαιγε και προσπαθούσε να ξεφύγει. Οι φωνές τους ακούστηκαν μέχρι τα καμαρίνια. Οι ηθοποιοί Νίκος Σταυρίδης και Κούλης Στολίγκας επενέβησαν για να τις χωρίσουν.

Η Βέμπο με τον πολυαγαπημένο της Μίμη Τραϊφόρο. Η Σοφία Βέμπο είχε χάσει την εμπιστοσύνη της γιατί δεν της ήταν πιστός....

Ο Σταυρίδης γύρισε και της είπε «Ε, ρε Σοφία, το παράκανες με το κοριτσάκι, τι σου έκανε στο κάτω κάτω και όλο μαζί της τα βάζεις;». Ο Στόλιγκας νευρίασε τόσο που της είπε «Τι είναι αυτά, κυρά μου, πού βρισκόμαστε σε στρατόπεδο; Μην τολμήσεις και ξανασηκώσεις χέρι απάνω της γιατί τότε θα σε δείρω εγώ». Από τότε η Βρανά κρυβόταν για να την ακούσει να τραγουδάει. Γιατί παρόλο που δεν είχαν καλή σχέση, την θαύμαζε πάρα πολύ.

Όταν πήγαν στην Κύπρο, η Σπεράντζα δέχτηκε πρόταση από τον Μπουρνέλη να συνεργαστούν στην επιθεώρηση «Πικραγγουριά». Αυτό ανέβασε την αυτοπεποίθηση της ηθοποιού και πήγε να κάνει παράπονα στην Βέμπο που δεν την άφηνε να παίξει. Η Βέμπο αποφάσισε να της δώσει ένα νούμερο την τελευταία εβδομάδα που θα ανέβαινε η παράσταση στην Κύπρο. Το νούμερο της Βρανά είχε μεγάλη επιτυχία.

Όπως φαίνεται η Βέμπο είχε μετανιώσει για τη συμπεριφορά της. Το τελευταίο βράδυ τους στην Κύπρο, πήγαν όλοι οι συντελεστές για φαγητό.

Η Βέμπο ζήτησε να κάνει πρόποση και είπε «Πίνω στην υγειά της Βρανά που είναι το καλύτερο κορίτσι του θιάσου και της εύχομαι «Καλή επιτυχία» τώρα που θα γυρίσει και καλή καριέρα γιατί της αξίζει»....

Η Βρανά την ευχαρίστησε και ξέχασε ό,τι είχε συμβεί μεταξύ τους

Στη αυτοβιογραφία της μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για την τραγουδίστρια. «Η φωνή της ζεστή, γεμάτη, πλημμύριζε την αίθουσα και σε μάγευε. Δεν μπορούσες να ξεκολλήσεις τα μάτια σου από πάνω της. Τι τραγουδίστρια, τι γυναίκα. Τώρα τι να σου πω; Με ποια να την συγκρίνω; Με την Μοσχολιού; Με την Μαρινέλλα, Με την Χαρούλα Αλεξίου; ΜΕ ΚΑΜΙΑ. Και σου μιλάω τώρα για τραγουδίστριες σημερινές που μ’ αρέσουν πάρα πολύ. Ε, καμιά δεν είναι Βέμπο».

Και συνεχίζει «Το ταπεραμέντο είναι το κύριο χαρακτηριστικό της. Τραγούδαγε ή μίλαγε και παλλόταν ολόκληρη. Η Σοφία είχε ένα αυταρχικό ύφος που δεν σήκωνε κουβέντα σε ότι έλεγε. Και είχε πάντα δίκιο, εκτός από θέματα που αφορούσαν τον Τραϊφόρο που ήταν η μεγάλη της αδυναμία. Εκτός «Μίμη» ήταν μια γυναίκα γεμάτη καλοσύνη. Έκανε ό,τι μπορούσε για να τους ευχαριστήσει όλους και ιδιαίτερα τους δικούς της».

Πηγή: mixanitouxronou.gr, αυτοβιογραφίες της Σπεράντζας Βρανά «Τολμώ» και «Τα μπουλούκια, το θέατρο και εγώ».

Tags
Back to top button