Στο news-on.net παρεχουμε Ειδήσεις και σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Γιάννενα: Η Έξοδος του Μεσολογγίου σε έργο τέχνης για την επανάσταση και την ελευθερία

Ο Θόδωρος Παπαγιάννης εμπνέεται από «ένα τραγικό γεγονός, την αιματηρή Έξοδο του Μεσολογγίου, που συγκλόνισε τον κόσμο, και που ανέτρεψε το κλίμα και επηρέασε τις συνειδήσεις των τότε κυβερνήσεων», όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Πρόκειται για μια εικαστική εγκατάσταση, όπου ο γλύπτης φιλοτεχνεί με τη δική του αισθητική πρόσωπα και υπενθυμίζει τις αξίες του 1821 και τον αγώνα προς την Ελευθερία.

Το πλήθος των αγωνιστών βγαίνει νύχτα, μέσα από μία μαύρη τρύπα, ενώ προηγούνται οι οπλαρχηγοί του αγώνα. Όλοι βαδίζουν πάνω σε ένα κόκκινο χαλί που συμβολίζει τον αγώνα πάνω στο αίμα τους. Δεξιά και αριστερά είναι οι προστάτες της Επανάστασης. Ανάμεσα τους, φιλέλληνες, όπως ο Λόρδος Βύρων και ποιητές όπως ο Σολωμός και ο Κάλβος.

Δύο θυμητάρια αποδίδουν την τραγικότητα της Εξόδου, ενώ ένα θύμα, σύμβολο των νεκρών αγωνιστών, βρίσκεται πάνω σε μία ελληνική σημαία. «Το ψωμί» που παίζει πάντα ρόλο στη δουλειά του Θόδωρου Παπαγιάννη. Ο γλύπτης γύρω από την ελληνική σημαία, έχει σμιλέψει στάχυα που συμβολίζουν τον αγώνα «για το ψωμί τους, για την ελευθερία τους».

Το 1821 και οι τρεις εμφύλιοι. Οι νικητές και οι ηττημένοι

Ο ταλαντούχος γλύπτης χρησιμοποιεί διάφορα υλικά. Οι αγωνιστές και οι οπλαρχηγοί είναι κεραμικά. Οι μεγάλες φιγούρες έχουν σμιλεύονται με μεικτή τεχνική, με ξύλα, σίδερα, κεραμικά, κόλες, χαρτιά και αποκαΐδια από το Πολυτεχνείο, που ο Θόδωρος Παπαγιάννης, είχε περισυλλέξει το 1973 και έχει στο εργαστήριο του στην Αθήνα.

«Ήταν δύσκολο να εκφραστεί γλυπτικά ο αγώνας. Πιστεύω πως τα κατάφερα», αναφέρει με σεμνότητα ο κ. Παπαγιάννης και προσθέτει: «Ο καθένας θα δώσει τις δικές του ερμηνείες ανάλογα με το τι εισπράττει».

Η έκθεση πραγματοποιείται στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής» και θα παραμείνει ανοιχτή καθημερινά για το κοινό, έως το τέλος Ιανουαρίου.

Tags
Back to top button