Στο news-on.net παρεχουμε Ειδήσεις και σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Εκδηλώσεις: Tο "Colossus" στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη

Ένα έργο βασισμένο στην τραγωδία «Αγαμέμνων» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου με τη Μαρία Καλλιμάνη στο ρόλο της Μητέρας μέχρι τις 28 Μαΐου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

“Novus Ordo Seclorum”-“ Ξαναγεννιέται από την αρχή ο μέγας των αιώνων κύκλος”

Μετά τη θερμή υποδοχή από κοινό και κριτικούς, η παράσταση «Colossus» (Κολοσσός) του Θάνου Παπακωνσταντίνου βασισμένη στην τραγωδία Αγαμέμνων του Αισχύλου, παρατείνεται για οκτώ ακόμα παραστάσεις μέχρι τις 28 Μαΐου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Πρόκειται για μια συνεργασία της ομάδας helter skelter Co και της εταιρείας παραγωγής Λυκόφως. Στο ρόλο της Mητέρας η Μαρία Καλλιμάνη.

Μετά την παρουσίαση των έργων «Venison» (2012) και «Pedestal» (2013), εμπνευσμένα από τις Ευμενίδες και τις Χοηφόρους αντίστοιχα, το «Colossus» του Θάνου Παπακωνσταντίνου έρχεται να ολοκληρώσει το τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας «Carnage» (Σφαγή) προτείνοντας τόσο δραματουργικά όσο και σκηνοθετικά μια ελεύθερη απόδοση της Ορέστειας του Αισχύλου.

Η παράσταση «Colossus» (Kολοσσός) είναι μια σκηνική σύνθεση με αφορμή τον Αγαμέμνονα του Αισχύλου. Είναι το τρίτο και τελευταίο κομμάτι μιας τριλογίας με βάση την Ορέστεια του Αισχύλου μετά το «Venison» (Kρέας από κυνήγι) και το «Pedestal» (Βάθρο).

Έχοντας μια σαφή αναφορά στα ολοκληρωτικά καθεστώτα του 20ού αιώνα, και πιο συγκεκριμένα στη θέση της γυναίκας μέσα σε αυτά, παρακολουθούμε την πορεία μιας γυναίκας και τη μεταμόρφωσή της, από πιστή ακόλουθο, υποδειγματική σύζυγο και καλή μητέρα σε μυθικό τέρας που επιθυμεί την απόλυτη καταστροφή των πάντων.

Στην πρώτη εικόνα, ένας Χορός στρατιωτών στο κάλεσμα ενός ολοκληρωτικού πολέμου που μαίνεται εκτός των τειχών της χωράς αποχωρεί και στη συνέχεια παρατάσσει επί σκηνής τα λάφυρα του πολέμου – τα ματωμένα ρούχα των ηττημένων. Ένα μνημείο της ιστορίας του κόσμου.

Στη δεύτερη εικόνα, βλέπουμε σκηνές από τη ζωή μιας γυναίκας στο εσωτερικό ενός σπιτιού. Ο άντρας της πολεμάει στο μέτωπο και αυτή τον περιμένει διατηρώντας την εστία του σπιτιού σε τάξη. Ένα κορίτσι από τον χώρο των νεκρών, όμως, την επισκέπτεται και διαβρώνει με την παρουσία της το ιδανικό της οικογενειακής ευτυχίας. Η εμπόλεμη ζώνη επεκτείνεται και εντός της οικίας.

Η γυναίκα στοιχειώνεται από εικόνες καταστροφής και θανάτου. Ο άντρας επιστρέφει από το μέτωπο με τα λάφυρα της νίκης. Η γυναίκα τον υποδέχεται με ένα δείπνο, στο τέλος του οποίου τον θυσιάζει με τη σειρά της στο όνομα μιας νέας τάξης πραγμάτων, όπου η πατροπαράδοτη τάξη των πραγμάτων καταλύεται. Πρέπει να επιστρέψουμε στην κατάσταση αγριότητας, όλα πρέπει να καταστραφούν για να υπάρξει κάποτε μια νέα αρχή.

Στην τελευταία εικόνα, η γυναίκα ντύνεται  με τα ρούχα των νεκρών. Ολόκληρο το δάπεδο με τα ρούχα των ηττημένων γίνεται το ένδυμά της. Η ίδια γίνεται τελικά ένα νέο μνημείο, ένα μυθικό τέρας – παγωμένο και βουβό.

Η πορεία της τριλογίας «Carnage» ακολουθώντας -όχι τυχαία- μια αντίστροφη σειρά, επιχειρεί να αποτυπώσει σκηνικά τη διαδρομή του ανθρώπου από ένα οργανωμένο πολιτειακό σύστημα προς μια κοινωνία αυτοδικίας, σε αντίθεση με αυτήν που προτείνεται στην Ορέστεια του Αισχύλου, όπου ο άνθρωπος περνά με τα παθήματά του από το ματωμένο κύκλο της αυτοδικίας προς την πολιτειακή και θεσμική οργάνωση του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Σύνθεση Κειµένου – Σκηνικός Χώρος – Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου

Σκηνικά – Κοστούµια: Νίκη Ψυχογιού

Κίνηση: Χαρά Κότσαλη-Νάντη Γώγουλου.

Σύνθεση Ήχων: Αντώνης Μόρας

Σχεδιασµός Φωτισµών: Χριστίνα Θανάσουλα

Γλυπτική: Αλέκος Μπουρελιάς

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αριάννα Χατζηγαλανού

Φωτογραφία: Σταύρος Χαμπάκης

Επικοινωνία παράστασης: Ευαγγελία Σκρομπόλα & Μαρία Τσολάκη

Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

Παραγωγή: ΛΥΚΟΦΩΣ Γιώργος Λυκιαρδόπουλος- Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Μαρία Καλλιμάνη

Θάνος Παπακωνσταντίνου

Ελένη Μολέσκη

Ιωάννα Μιχαλά

Βασίλης Βηλαράς

Γιάννης Ασκάρογλου

Τάσος Τσουκάλης – Δημητριάδης

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579

Παράταση Παραστάσεων: από Πέμπτη, 18 Μαΐου 2017 έως Κυριακή, 28 Μαΐου 2017

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη έως Κυριακή στις 21:30

Διάρκεια: 90 λεπτά

Χώρος: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στον ειδικά διαμορφωμένο υπόγειο χώρο -2.

Διεύθυνση: Πειραιώς 206, Ταύρος

Εισιτήριο: Κανονικό 15€ , Φοιτητικό /ανέργων / ΑΜΕΑ /άνω των 65 ετών 12€

Tags
Back to top button