Η εορτή της Αγίας Σκέπης ανακαλεί στην μνήμη μας το γνωστό όραμα του Οσίου Ανδρέου του δια Χριστόν σαλού, που μαζί με τον μαθητή του Επιφάνιο, ενώ προσηύχοντο στο Ναό των Βλαχερνών είδαν την Παναγία, συνοδευομένη από τους παρθένους Ιωάννη τον Βαπτιστή και Ιωάννη τον Θεολόγο, με το μαφόριό Της να σκεπάζει και περιφρουρεί την Πόλη Της. Έκτοτε καθιερώθηκε αυτή η εορτή για να μας υπενθυμίζει την Σκέπη της Θεοτόκου στην πορεία της Εκκλησίας, του Γένους μας και των πιστών.
Για να μας υπενθυμίζει ωσάυτως στους ακρίτες και τους στρατευμένους μας την αειφόρο Προστασία και την Σκέπη της Παναγίας καθιερώθηκε προ δεκαετίας, επ’ ονόματι της Αγίας Σκέπης, στην χερσαία ελληνοτουρκική μεθόριο, στη Νέα Βύσσα, απέναντι από την Αδριανούπολη, Ανδρώα Ιερά Μονή, με πρώτο Ηγούμενο τον Αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου Βαρθολομαίο Αστεριάδη.
Μητροπολίτης Δημητριάδος: «Ανησυχούμε για την ανάπτυξη ακραίων τάσεων εντός της Εκκλησίας»
Χοροστατών ο Σεβ. Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, κατά την ακολουθία του Εσπερινού, στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Αγίας Σκέπης - Αγίας Παρασκευή Νέας Βύσσης, μεταξύ άλλων, είπε· «η Σκέπη της Παναγίας εκφράζει την Θεία Φιλανθρωπία. Τρανώς κηρύττει την προαιώνια βούληση του Θεού να γίνει άνθρωπος, για να γίνει ο άνθρωπος Θεός. Της Παναχράντου η Σκέπη είναι ένα απέραντο έλεος. Τίποτα δεν ελαττώνει τον πλούτο της Μητρικής καρδιάς Της. Και μόνο ένας λογισμός και μια ανάμνηση που αναφέρεται στο μεγαλείο της αγνής Νύμφης, ανυψώνει την ψυχή και από εσπιλωμένη την καθαίρει. Η συμβολή της Θεοτόκου δεν σταματά στη Σάρκωση του Χριστού αλλά εκτείνεται και στην «οικοδομή του Σώματος της Εκκλησίας» που είναι όλοι οι πιστοί, το Σώμα της Εκκλησίας, αυτό τούτο το Σώμα του Χριστού. Έτσι η Παναγία είναι η Μητέρα της Εκκλησίας. Δεν νοείται η Εκκλησία δίχως την Σκέπη και την Προστασία της Αειπαρθένου Μαρίας. Είναι ο ασάλευτος πύργος της. Είναι η ασύγκριτη ομορφιά της».
Ο Μητροπολίτης Μάξιμος κατάθεσε στη δίκη για τις κλεμμένες εικόνες
Το πρωί της επομένης, 1η του μηνός Οκτωβρίου ε.έ., των ιερών ακολουθιών του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας, προέστη ο Ηγούμενος της Μονής πλαισιούμενος από αδελφούς της Μονής και κληρικούς των γειτονικών ενοριών. Ακολούθησε η λιτάνευση της ιεράς εικόνος, η ευλογία των άρτων και ο Αγιασμός των υδάτων.